کد خبر: ۱۱۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۷

دیدار پوتین با رهبر ایران تضمین کننده سیاست‌های یکپارچه ایران و روسیه در سوریه است



رسانه‌های آلمانی زبان با توجه ویژه به سفر روز گذشته رئیس‌جمهور روسیه به ایران و از جمله دیدار با رهبر انقلاب، نوشتند که ۲ کشور در زمینه همکاری برای مقابله با داعش توافق کردند.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفر روز گذشته «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به ایران و دیدار وی با «آیت‌الله خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب مورد توجه رسانه‌های آلمانی زبان هم قرار گرفته است.

شبکه خبری «دویچه‌وله» نوشت ایران و روسیه حامی اسد هستند و رهبر انقلاب ایران به پوتین اطمینان داد که در زمینه مقابله با داعش در سوریه به روسیه کمک می‌کند. 2 طرف هم در این دیدار در زمینه حمایت از رئیس‌جمهور سوریه اتفاق‌نظر داشتند.

شبکه خبری «یورونیوز» هم سفر پوتین به ایران و دیدار با رهبر انقلاب را به عنوان تاکیدی بر مبارزه با داعش در سوریه دانست و نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای از سیاست‌های روسیه در سوریه حمایت می‌کند.

رادیو آلمان این سفر را به تلاش 2 طرف برای همبستگی هر چه بیشتر تعبیر کرد و اعلام کرد آیت‌الله خامنه‌ای رهبر مذهبی ایران در دیدار با پوتین از سیاست‌های روسیه در سوریه حمایت کرد و گفت که هم‌اکنون باید تروریست‌ها را در سوریه متوقف کرد. ضمن اینکه در این دیدار 2 طرف تاکید کردند که آینده سوریه نباید از خارج از کشور خط بگیرد بلکه باید از داخل هدایت شود و ایران و روسیه هم‌پیمانان اسد هستند.

پوتین همچنین پس از دیدار با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران هم بر ضرورت ادامه همکاری اقتصادی و اقدام در منطقه آزاد تجاری با ایران تاکید کرد.