کد خبر: ۱۱۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۲۵

ایران و روسیه تصمیم گرفتند روابط خود را به سطحی راهبردی ارتقاء دهند


معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری با اشاره به سفر ولادیمیر پوتین به ایران و دیدار او با مقامات عالیرتبه کشورمان گفت: دوکشورتصمیم گرفته اند روابط خودرابه سطحی راهبردی ارتقاء دهند.



به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس،حمید ابوطالبی در صفحه شخصی خود در توئیتر با بیان اینکه هفتمین دیدار روسای جمهور ایران و روسیه و تماس‌های تلفنی و تعاملات روز افزون، همکاری وسیع دو کشور از مسائل سیاسی و هسته ای گرفته تا دفاعی و اقتصادی درطی دوسال نشان می‌دهد که دو کشور تصمیم گرفته‌اند روابط خودرابه سطحی راهبردی ارتقاء دهند؛ مسائل منطقه‌ای را حل و با تروریسم مبارزه نمایند و درسطح جهانی با هم تعامل کنند.
به نوشته ابوطالبی به همین دلیل ولادیمیر پوتین با تمامی مقامات مرتبط با همکاری‌های دو و چند جانبه با ایران به تهران آمده بود و در نشست شب گذشته برای اولین بارهمه مسئولان حاضربودند و همکاری نفت و گاز، ایجاد ارتباطات ویژه اقتصادی و صنعتی، همکاری‌های دفاعی، سرمایه‌گذاری و تقویت روابط مالی، و هسته‌ای نویدبخش آینده‌ای ویژه است.
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری بررسی مسائل منطقه و مبارزه با تروریسم را یکی دیگر از موضوعات مهم مطرح شده در این دیدارها دانسته و نوشت: بررسی اوضاع منطقه و ائتلاف‌های موجود در مبارزه با تروریسم به اتخاذ تصمیمات محکم در این زمینه انجامید بویژه آنکه هر دو طرف تاکید دارند که شاهرگ اقتصادی ترور باید قطع شود.
ابوطالبی تاکید کرده که هیچ گاه روابط ایران و روسیه در این سطح نبوده است و آمادگی دو طرف در مذاکرات شب گذشته برای سرعت بخشیدن به همکاری ها حاکی ازتحولات کلیدی درآینده است.
از نظر معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور اهداء سپر تاریخی به روحانی درسال گذشته و قرآن خطی به مقام معظم رهبری در روز گذشته توسط پوتین، نشانگر عمق اعتماد پدید آمده میان ایران و روسیه است.