کد خبر: ۱۱۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۹

«جان کری» دست خالی از سرزمین اشغالی بازگشت


«جان کری» وزیر خارجه آمریکا که با هدف مهار انتفاضه قدس و عملیات های مقاومت به سرزمین اشغالی سفر کرده بود، بدون نتیجه به سفر خود پایان داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، مسئولان فلسطینی اعلام کردند که جانبداری جان کری از رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن عواملی که به خیزش مردمی فلسطینیان منجر شده است، باعث شکست سفر وی به منطقه شد.

به گفته مسئولان فلسطینی واشنگتن علت اصلی مشکل منطقه که همان اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی است، نادیده گرفته است.

در همین رابطه «واصل ابو یوسف» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) گفت: همانگونه که پیش بینی می شد، سفر کری شکست خورد.

وی دلیل این شکست را جانبداری آشکار آمریکا از اشغالگری اسرائیل برشمرد و گفت که جان کری صراحتا از مقاومت در برابر اشغالگری به عنوان تروریسم یاد کرد.

ابویوسف همچنین اظهار داشت که کری کاملا آگاه است که علت اصلی حوادث جاری سیاست های کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص مخالفت با پایان اشغالگری اسرائیل در اراضی اشغالی سال 1967، استمرار شهرک سازی، ترورهای میدانی، تخریب منازل، قطع ارتباط با کرانه باختری و تجاوزات علیه مسجد الاقصی است.

وی افزود که این موضع گیری کری بیانگر جانبداری آشکار وی از اشغالگری و اعطای چراغ سبز برای استمرار ارتکاب جنایت های رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: بدون دستیابی به راه حل سیاسی ، تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس شرقی و حل همه مسائل راه حل نهایی از جمله مسئله آوارگان مطابق با قطعنامه های بین المللی، سخن گفتن از آتش بس جایز نیست.

از سوی دیگر «حنا عمیره» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) گفت که علت اصلی شکست ماموریت جان کری این است که وی به نمایندگی از اسرائیل سخن می گوید و مواضع این رژیم را اتخاذ کرده است و این موضوع در اظهارات کری کاملا آشکار است.

وی افزود: کری به جای پرداختن به عوامل تنش اعم از اشغالگری و شهرک سازی و تلاش برای حل آن، از ارائه رشوه اقتصادی و مالی سخن می گوید که فایده ای ندارد.

جان کری روز گذشته وارد سرزمین اشغالی شد و با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد.
کری طی اظهاراتی در یک کنفرانس خبری مشترک با نتانیاهو در قدس غربی گفت: روشن است که تروریسم و این اقدامات تروریستی که رخ می دهد باید محکوم شود و من این اقدامات را محکوم می کنم.

در همین رابطه سامی ابوزهری سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اظهارات «جان کری» در بدو ورود به سرزمین اشغالی که طی آن عملیات مقاومت فلسطین علیه اسرائیلی ها را «حملات تروریستی» توصیف کرده بود، محکوم کرد.

وی گفت که این اظهارات جان کری گواه بر سوء نیت آمریکا و حمایت مطلق آن از تروریسم اسرائیل علیه فلسطینیان است.
ابوزهری اظهار داشت که جنبش حماس تاکید می کند که از سفر کری به فلسطین استقبال نمی کند زیرا سفر وی به منزله اهانت به خون شهدا و تحریک احساسات ملت فلسطین است.