کد خبر: ۱۱۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۱

وزیر دارایی آلمان: حل بحران پناهجویان مهم‌تر از بحث درباره بودجه است


«ولفگانگ شوبل» وزیر دارایی آلمان تصریح کرد: حل بحران پناهجویان از تعدیل بودجه و تنظیم سیاست‌های ریاضتی کشور مهم‌تر است.
به‌گزارش اقتصادنیوز، «ولفگانگ شوبل»، وزیر دارایی آلمان روز گذشته با کنایه به دولتمردان آلمان گفت: دولت همچنان در تلاش برای تنظیم بودجه سال آینده است اما درحال حاضر، حل بحران پناهجویان بیش از بنا نهادن سیاست‌های ریاضتی برلین اهمیت دارد.

به‌گزارش داوجونز، شوبل که در مناظره‌های مربوط به بودجه سال آینده آلمان در مجلس عوام این کشور شرکت داشت، تصریح کرد: ما می‌توانیم بدون اینکه بدهی جدیدی به بار آوریم، سال آینده این ماموریت را به خوبی انجام دهیم.

شوبل افزود: من همچنان بر این باورم، پاسخ به این سوال که برای چیرگی در چالش پناهجویان چه مواردی اهمیت دارد، اولویت اصلی ماست و پاسخ به اینکه آیا خواهیم توانست بدون بالا آوردن بدهی جدید به این موفقیت دست پیدا کنیم یاخیر، در درجه دوم اولویت قرار دارد.

سال آینده، سومین سال مستمر تعدیل بودجه‌ای دولت آلمان خواهد بود که در آن به حفظ جایگاه این کشور در بین یکی از پر رونق‌ترین اقتصادهای حوزه یورو تاکید شده است. بااین‌حال، به‌گفته شوبل چنین تعدیل بودجه‌ای تنها هنگامی امکان‌پذیر است که آلمان امسال با مازاد بودجه پیش‌بینی شده روبرو شود.

آلمان پیش‌بینی کرده که امسال حدود یک میلیون پناهجو را بپذیرد که این بیشترین تعداد پناهجویی است که این کشور از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون پذیرفته است. شوبل می‌گوید: هیچ‌کس به درستی نمی‌داند که سال آینده چه تعداد پناهجو به آلمان خواهد آمد.