کد خبر: ۱۱۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۲۵

تشریح اقدامات بانک کشاورزی برای کشاورزان نمونه/بازنگری در سقف تسهیلات ضمانتی

شهید زاده 8 محور اقدامات ویژه بانک کشاورزی رابرای کشاورزان نمونه استانی تشریح کرد .
به گزارش خبرنگار ما مرتضی شهید زاده مدیرعامل بانک کشاورزی همزمان با سالروز حضورش در بانک اخیرا به تشریح جدیدترین  خدمات و امتیازات بانک برای کشاورزان نمونة کشوری و استانی پرداخته است .
وی اذعان داردکه هیئت‌مدیرة بانک، برای کشاورزان خبره سقف تسهیلات ضمانتی کشاورزان نمونة کشوری با استفاده از نمونه قراردادهای لازم‌الاجرای بانک در تمام شعب یک میلیارد و500 میلیون ریال تعیین کرده است.
شهیدزاده با بیان اینکه سقف تسهیلات ضمانتی نمونة استانی با استفاده از نمونة قراردادهای لازم‌الاجرای بانک در تمام شعب یک میلیارد ریال تعیین شده است، گفت : سهم سرمایه‌گذاران نمونه اعم از کشوری و استانی در اجرای طرح‌های تولیدی معادل 10درصد هزینة سرمایه‌گذاری، به سرمایه در گردش منظور شده و بدیهی است در مواردی که قوانین یا آیین‌نامه‌های ابلاغی هیئت وزیران سهم کمتری برای کشاورزان منظور کرده است، سهم کمتر آورده ملاک عمل شعب خواهد بود (بجز در مواردی که سهم آورده حسب مقررات و الزامات قانونی افزایش پیدا کند).
شهیدزاده تصریح کرد براساس اختیاری که داشتیم، سرمایه‌گذاری را از 30درصد به 10درصد برای کشاورزان نمونه کاهش داده ایم .
وی از دیگر خدمان بانک برای این گروه را  بررسی درخواست کشاورزان نمونة کشوری و استانی خارج از نوبت و در اسرع وقت ضمن رعایت موارد یادشده و سایر ضوابط عنوان و تصریح کرد که  در چارچوب دستورالعمل صادره از سوی اداره کل نظارت و امور شعب، کشاورزان نمونه به مدت یک سال به‌عنوان ناظر ویژة بانک تعیین می‌شوند.
رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی گفت : کشاورزان نمونه از خدمات الکترونیکی بانک برخوردار می‌شوند و  کشاورزان نمونه از بخشودگی کارمزد بانکی - بجز سود کارمزد تسهیلات - به مدت یکسال بهره‌مند می‌شوند.