کد خبر: ۱۱۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۲

عودت 100 زائر بدون ویزا به خاک ایران

مدیرکل حج و زیارت استان با بیان این‌که متأسفانه دفاتر کنسولی دیگر استان‌ها مانند کرمانشاه بسیاری از زائران را به سمت ایلام سوق می‌دهند، گفت: متقاضیان ویزا صبر و حوصله‌ی لازم را به خرج دهند.



ایسنا: «غلامرضا ممیز»با اشاره به تجمع زائران اربعین در جلو دفاتر زیارتی اظهار کرد: دفتر کنسولی دیگر استان‌ها مانند کرمانشاه بسیاری از زائران را به سمت ایلام سوق می‌دهند و دفاتر زیارتی ایلام هم جوابگوی این تعداد متقاضی نیست.

وی با بیان اینک‌ه بسیاری از کسانی که قصد زیارت دارند به هوای آزاد شدن ویزا، خانواده و دیگر همراهان را در مرز گذاشته‌اند و خود در کمال عجله دنبال تهیه‌ی ویزا هستند، تصریح کرد: در این شرایط طبیعی است که جلوی دفاتر شلوغ باشد.

مدیرکل حج و زیارت استان ایلام تأکید کرد: ما بر اساس وظیفه هیچ‌گاه زائر امام حسین(ع) را برنمی‌گردانیم اما خواهشی که از این عزیزان داریم این است که صبر و حوصله‌ی بیشتری به خرج دهند و جلوی دفاتر تجمع نکنند تا مدارک آن‌ها به‌درستی ثبت و ویزای آن‌ها صادر شود.

ممیز با تأکید بر این‌که به‌هیچ‌وجه خروج بدون ویزا از کشور امکان ندارد و دیروز 100 زائری که بدون ویزا از مرز خارج شده‌ بودند توسط عراق بازگشت داده شدند، تصریح کرد: هم‌اکنون دفاتر روزانه 10 هزار درخواست ویزا دریافت می‌کنند در حالی که روزانه 3 هزار و 500 ویزا صادر می‌شود.

وی اطمینان داد که افراد شاغل در کنسول‌گری دلسوزانه کار می‌کنند و به معنای واقعی پای‌کار هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان ایلام گفت: برخی از زائران می‌گویند دفاتر جدید باز کنید، درحالی‌که کسی برای یک هفته یا 10 روز نمی‎تواند دفتر بزند چون گردش لازم را نخواهد داشت، اما همان‌طور که قشقاوی معاون کنسولی و پارلمانی وزیر امور خارجه تاکید کردند باید دفاتر موجود را تقویت کرد.