کد خبر: ۱۱۰۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۱

اتمام پروژه خرید تضمینی گندم در کمتر از 8 ماه/ درخواست «شهیدزاده» برای تجمیع بازارها و صنایع واسطه در بانک کشاورزی

شهید زاده با اشاره به اتمام موفقیت آمیز پروژه طرح  خرید تضمینی گندم  اذعان دارد که بازار منابع بانک کشاورزی وسیع است و بازارهای مختلفی در لایه‌های وزارت جهاد کشاورزی و در صنایع واسطة بانک کشاورزی وجود دارد که منابع آنها در بانک‌های دیگر است و اگر این منابع در اختیار بانک قرار گیرد آن را در مجموعة بخش کشاورزی توزیع خواهیم کرد.

 

به گزارش خبرنگار ما، مرتضی شهید زاده مدیر عامل بانک کشاورزی در همزمان با سالگردحضورش در راس این بانک تخصصی اذعان دارد که در 82 سال گذشته سهم بانک کشاورزی از تامین منابع مالی بخش کشاورزی بیش از 50 درصد بوده است . شهیدزاده با اشاره به اینکه پس از 10 سال طرح خرید تضمینی گندم مجدد به این بانک واگذار شد، گفت: طلب کشاورزان بابت خرید تضمینی در کوتاه ترین زمان ممکن به طور کامل پرداخت شد.

وی یکی از برنامه های مهم بانک را در راستای تحقق اهداف سند استراتژیک طرح خرید تضمینی گندم عنوان می کند و می افزاید که بانک کشاورزی عامل رسمی خرید ذخایر استراتژیک شده است و این مهم پس از تائید دولت، بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته و در این راستا بانک کشاورزی به منظور تامین منابع طرح خرید تضمینی گندم تا مهر ماه 93 هزار میلیارد ریال وجه توزیع کرده است.

البته وی در تکمیل سخنان خود در این بخش به این مهم اشاره داردکه  وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نظام بانکی در سال جاری هشت میلیون و 80 هزار تن گندم از کشاورزان سراسر کشور به صورت تضمینی خریداری و 9 هزار و 389 میلیون تومان براساس روشی که با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و حمایت بانک مرکزی و نظام بانکی تدوین شد  و تا اواسط مهر کل منابع مالی مورد نیاز تامین شد و هم اکنون طلب کشاورزان به طور کامل تسویه شده که بی سابقه است.

شهیدزاده در بخش دیگری از سخنان خود اذعان دارد که کارکردن با بخش کشاورزی و افرادی که با تسهیلات بانک زندگی خود را مدیریت می کنند افتخاری برای ما است . به گفته وی بانک باید کمک کند تا دیدگاه های موجود که کشاورزان افراد ضعیفی هستند تصحیح شود و با هدایت کشاورزان به سمت دانش و تکنولوژی روز به توانمندی این بخش کمک کند.

مدیرعامل بانک کشاورزی با تاکید بر اینکه زنجیره خدمات بانک تنها کشاورزان را در بر نمی گیرد عنوان کرد که در این چرخه نهاده های تولید تا ماشین آلات صنعتی و مصرف کننده نهایی جا می گیرند.

وی در خصوص مکانیزم به کار گرفته شده در بخش خرید تضمینی گندم نیز اذعان دارد که  امسال سامانه الکترونیکی بانک کشاورزی ویژه خرید تضمینی خرید گندم به گونه طراحی و اجرا شد که به طور لحظه ای وضعیت خرید گندم و پرداخت مبالغ به کشاورزان قابل رصد و تحلیل بود .

مدیر عامل بانک کشاورزی خرید تضمینی ذرت و دانه های روغنی با قیمت تضمینی را مهمترین برنامه راهبردی بانک کشاورزی تا پایان سال جاری بیان کرد و گفت: امید داریم با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نظام بانکی بتوانیم مانند گندم در جهت منافع تولیدکنندگان این خرید تضمینی را انجام دهیم.

شهیدزاده همچنین با اشاره به بسته اقتصادی دولت برای نیمه دوم سال جاری گفت: پیشنهاد بانک کشاورزی برای اختصاص مبالغی ویژه خرید ادوات مکانیزاسیون کشاورزی با نرخ پایین تر برای کشاورزان در بانک مرکزی تصویب شده است و پس از ابلاغ کار اعطای این تسهیلات به کشاورزان آغاز می شود.

وی با بیان اینکه بازار منابع بانک کشاورزی وسیع است اذعان دارد که بازارهای مختلفی در لایه‌های وزارت جهاد کشاورزی و در صنایع واسطة بانک کشاورزی وجود دارد که منابع آنها در بانک‌های دیگر است.

به گفته وی اگر این منابع در اختیار بانک قرار گیرد آن را در مجموعة بخش کشاورزی توزیع خواهیم کرد.

شهیدزاده با بیان اینکه اصولا وظیفة بانک تجهیز منابع برای توسعة بخش کشاورزی است، اذعان می کند که این شرکت‌های مختلف برای چند درصد سود به موسسات مالی و بانک‌های خصوصی روی می‌آورند و درخواست بانک از مسئولان جهاد کشاورزی و خبرگان این است که توصیه کنند این سرمایه‌ها به بانک کشاورزی سپرده شود تا ورود این سپرده‌ها به بانک کشاورزی، برای کل کشور سبب خیر و برکت شود.

شهید زاده در بخش دیگری از سخنان اذعان دارد که اکنون بیشترین ظرفیت ها و پتانسیل ها در بانک کشاورزی وجود داشته و بیشترین خدمات و محصولات در سبد بانک قرار دارد .

رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی به رشد منابع اعتقاد ویژه ای دارد و تصریح می کند که فروش خدمات بانکی می تواند 20درصد درآمد بانک را در بر گیرد .