کد خبر: ۱۱۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۹

توصیه‌های وزیر کشور در مورد زائرین به مرزبانان

وزیر کشور گفت: نیروهای پلیس و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته از تردد افراد غیرمجاز به داخل خاک عراق جلوگیری می کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه پنج شنبه در تماس تلفنی محمد سالم الغبان وزیر کشور عراق با وی ضمن تشکر از اقدامات دولت و ملت عراق در زمینه فراهم صدور روادید،فراهم کردن سایر تسهیلات و میزبانی از زائران ایرانی،آمادگی کشورمان را برای کمک رسانی هرچه بیشتر اعلام کرد.

وی همچنین از وزیر کشورعراق خواست تا صدور روادید برای متقاضیان سفر به عتبات عالیات ، توسط نمایندگی های مستقر آن کشور در ایران، با سرعت بیشتری انجام پذیرد.
محمد سالم الغبان وزیر کشور عراق نیز در این تماس تلفنی به بخشی از اقدامات دولت عراق برای تسهیل در روند صدور روادید، تردد زائرین ایرانی و تمهیدات لازم در جهت تامین امنیت جان زائرین اشاره و از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مدیریت اعزام تدریجی زائرین و جلوگیری از تردد افراد فاقد مدارک قانونی و بویژه گذرنامه و روادید قدردانی کرد.

وزیر کشور عراق از رحمانی فضلی خواست به منظور امکان هر چه مناسبتر خدمات رسانی و تامین امنیت زائرین، انجام اقدامات کنترلی در مرزها ، از سوی نیروهای دو کشور افزایش یابد.
وی ادامه داد: نیروهای ارتش ، پلیس و مرزبانان عراق برای تامین چه بهتر امنیت مراسم اربعین، مصمم به کنترل کامل مرزهای ان کشور و جلوگیری از تردد افراد غیر مجاز از مرزهای ان کشور هستند.