کد خبر: ۱۱۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۴

روسیه : صدای ضبط شده درباره هشدار به جنگنده روسی ساختگی است


 سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه صدای ضبط شده درباره هشدار به جنگنده روسی را مانند صدها کلیپ موجود بر روی اینترنت غیر واقعی و ساختگی دانست .

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ای پی تی ان ، ماریا زاخارووا در کنفرانس خبری گفت: صداهای ضبط شده بسیاری بر روی اینترنت قرار داده شده است. برخی از کلیپ ها در این زمینه جالب هستند، برخی حتی خنده دارند .صدای ضبط شده هشدار که از سوی ترکیه منتشر شده ساختگی و از این دست کلیپ هاست وهیچ ارزشی ندارد ، من حتی نمی خواهم در مورد آن صحبت کنم.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه گفت ما در مورد یک گروه مسلح صحبت می کنیم که من حتی نمی توانم نام انسان بر آنها بگذارم ، آنها سر می برند ،همانطور که همه شما دیدم، خلبان روسی را هنگام فرود آمدن با چتر نجات در آسمان هدف قرار دادند و به او خندیدند و بدن او را مسخره کردند. آیا اینها به اصطلاح اپوزیسیون میانه رو هستند؟ آیا اینها کسانی هستند که برای دموکراسی می جنگند؟ آیا اینها ارزش هایی هستند که باید جایگزین دولت قانونی در سوریه شوند ؟ آیا شما دیوانه شده اید؟
وی اضافه کرد ما منتظر اظهار نظر ترکیه در این زمینه هستیم . یا تائید کند که از شورشیان سوریه دفاع می کند و یا بگوید کاری با آنها ندارد و روشن کند که موضعش در قبال این اقدام آنها چیست.سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد : نه در تئوری و نه در واقعیت شلیک کردن به یک هواپیما که امنیت ترکیه را تهدید نکرده است غیر ممکن است. چگونه ممکن است کشوری سالهای سال ادعا کند ما دوستان خوبی با هم هستیم اما حتی یک کلمه تسلیت از زبان مقامات آن شنیده نشود. وی ادامه داد ما در مورد یک اشتباه غم انگیز صحبت نمی کنیم بلکه این برای ما کاملا روشن است که با یک اقدام برنامه ریزی شده و معنی دار روبرو هستیم .