کد خبر: ۱۱۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۲۸

تاکید ژنرال سابق ناتو بر نقش روسیه در حل بحران سوریه



یک ژنرال ارشد سابق ناتو با تاکید بر اینکه بدون روسیه هیچ راه حلی برای سوریه وجود نخواهد داشت بر لزوم گفتگو با مسکو تاکید کرد.

 ژنرال "اگون رامس"، از فرماندهان آلمانی ارشد سابق ناتو در گفتگو با روزنامه آلمانی "راینیشن پست" درباره حادثه سرنگونی یک جنگنده روسی در مرزهای سوریه توسط ترکیه گفت: ما باید همواره انتظار چنین حادثه ای را در چنین شرایطی می داشتیم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که ما فورا به فعالیت مجدد شورای روسیه–ناتو که از زمان الحاق کریمه به روسیه لغو شده است نیاز داریم. زمانی که شما می خواهید تصمیمات سیاسی را در سوریه بگیرید بنابراین روسیه هم یکی از تصمیمات است. چشم روسیه بیشتر به اروپا دوخته شده است تا آسیا حتی اگر پوتین به این مسئله اعتراف نمی کند.

این ژنرال بلند پایه سابق ناتو در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که روسیه در سوریه چه اهدافی را دنبال می کند گفت: از یک طرف روسیه دهه هاست که شریک استراتژیک سوریه است. از طرف دیگر روسیه به یک پایگاه استراتژیک در دریای مدیترانه نیاز دارد. پایگاه نیروی دریایی و هوایی در سوریه نقش استراتژیک روسیه در دریای مدیترانه را امن می کند. سوم اینکه روسیه با مشارکت فعالانه در درگیری های سوریه به صحنه سیاسی جهانی باز می گردد. ما باید با روسیه مذاکره کنیم. بدون روسیه هیچ راه حلی برای مسئله سوریه وجود نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از این گفتگو پیروزی بر داعش با ابزار نظامی را امکان پذیر دانسته و گفت: حملات هوایی باید با نیروهای زمینی تکمیل شود. بعد از آن باید با  بازسازی دوباره عملکرد جامعه مدنی را تضمین کرده و شانس زندگی را برای انسان ها فراهم کند. تنها برای اولین بخش این پروژه و حداکثر برای یک دوره انتقالی ما به بیش از 100 هزار نیرو نیاز داریم. البته من هیچ آمادگی برای این مسیر را نمی بینم.
منبع: تسنیم