کد خبر: ۱۱۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۴

پوتین: آمریکا از قبل مسیر پروازی هواپیمای ساقط شده ما را می‌دانست


ولادیمیر پوتین اعلام کرد که روسیه از قبل اطلاعات مربوط به مسیر پروازی هواپیمای خود را که در سوریه هدف قرار گرفت، به آمریکا داده بود.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در کنفرانس خبری مشترک با فرانسوا اولاند، همتای فرانسوی‌اش در کرملین اعلام کرد: طرف آمریکایی، ائتلافی را که ترکیه نیز عضو آن است، رهبری می‌کند و آنها اطلاعات مربوط به مکان و زمان پرواز هواپیماهای ما را می‌دانند.

پیش از دیدار با اولاند، پوتین گفته بود که منتظر عذرخواهی از سوی رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای‌اش است اما اردوغان چنین اقدامی را رد کرده بود.

رییس جمهوری روسیه هم‌چنین با اعلام اینکه ادعای ترکیه درباره ناآگاهی از ملیت هواپیمای ساقط شده بی ارزش است، آن را رد کرد.

وی افزود: هواپیماهای ما علامت‌های شناسایی دارند و علائم آنها نیز کاملا مشهود است. به جای اینکه به ما اطمینان داده شود چنین اتفاقی دیگر نمی‌افتد، توضیحاتی غیرمنطقی و بیانیه‌هایی منتشر می‌شود که هیچ توجیهی ندارند.

پوتین هم چنین ترکیه را به خرید نفت از مناطق تحت کنترل تروریست‌ها در سوریه متهم کرد.

وی ادامه داد: ما از آسمان شواهدی داریم که نشان می‌دهد خودروی‌های حامل نفت روز و شب به سمت ترکیه می‌روند.

رییس جمهوری روسیه ادامه داد: این تانکرها نه تنها نفت بلکه خون شهروندان ما را نیز حمل می‌کنند چون آنها با تامین مالی تروریستها، تسلیحات و مهمات در اختیار آنها می‌گذارند و آنها نیز حملات خونینی را سازماندهی می‌کنند.