کد خبر: ۱۱۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۰۷
یک روزنامه روسی فاش کرد:

نقش بلال اردوغان در سرنگونی جنگنده روسی

یک روزنامه روسی نوشت بلال اردوغان فرزند رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سرنگونی جنگنده بمب افکن روسی سوخوی 24 بر فراز خاک سوریه دست دارد.

یک روزنامه روسی نوشت بلال اردوغان فرزند رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سرنگونی جنگنده بمب افکن روسی سوخوی 24 بر فراز خاک سوریه دست دارد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، پایگاه اینترنتی عربی 21 به نقل از روزنامه روسی «ترود» نوشت کارشناسان هنوز در حال بررسی عللی هستند که باعث شد ترکیه این هواپیما را سرنگون کند.

این روزنامه افزود کارشناسان معتقدند یکی از علل سرنگونی این هواپیمای روسی ،‌ رابطه تجاری بین بلال اردوغان فرزند رئیس جمهور ترکیه و سازمان دولت [ گروهک تکفیری صهیونیستی داعش] است.

این روزنامه بطور تلویحی در حمایت از این دیدگاه که درباره رابطه میان فرزند اردوغان و داعش است نوشت ناظران پیش از این گفته بودند یکی از منابع مالی اصلی سازمان داعش صدور نفت از چاههای نفت سوریه و عراق است که تحت سلطه این سازمان قرار دارد. گزارشهای سازمان اطلاعات عراق نشان می دهد داعش روزانه حدود سیصد هزار بشکه نفت تولید می کند و از طریق فروش آن به چهل تا پنجاه میلیون دلار در هر ماه دست می یابد.

این گزارش افزود نمی توان این مقدار از نفت را فقط از طریق شرکتهای پالایش نفت می شود عرضه کرد که دارای تجهیزات ، زیر ساختهای لازم و روابط تجاری انجام هستند. این نکته اشاره به شرکت تجاری متعلق به فرزند اردوغان است.

این روزنامه همچنین نوشت رسانه های اروپایی در ماه اوت گذشته اطلاعاتی منتشر کردند که نشان می دهد شرکت آنجلو -ترکی نفت را پالایش می کند و نفت داعش را می فروشد.