کد خبر: ۱۱۰۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۱۱۸
علم الهدی:

آدم‌هایی که با رهبری زاویه دارند می خواهند به مجلس ورود کنند / هر زاویه‌داری با رهبری زمینه مزدور دشمن‌شدن را دارد / برخی از دشمن بدشان نمی‌آید

علم‌الهدی با اشاره به اینکه مقابله با "نفوذ رخنه‌ای" وظیفه دستگاه‌های اطلاعاتی است، گفت: درباره این وظیفه به‌خوبی شاهد اقدامات هستیم و بسیار روش‌ها و حرکت‌ها و اقدامات مثبتی انجام شده است و از همه عزیزان تشکر می‌کنیم.
 امام جمعه مشهدمقدس با تاکید براینکه هر زاویه‌داری با رهبری زمینه مزدور دشمن‌شدن را دارد و ابزار نفوذ جلبی دشمن است، گفت: برخی ممکن است خیال کنند مسئله "نفوذ" مسئله‌ای جناحی و توهم است، این‌ها یا بصیرتشان پائین است یا خدای نکرده از دشمن بدشان نمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: در بحث الگوی قرآنی در انسان زیستی، تفسیر آیات شریفه سوره مبارکه و شریفه انسان بحث شد، بخش نخست آیه شریفه يُوفُونَ بِالنَّذْرِ در هفته گذشته بحث شد، ابرار که خانواده امیرالمومنین(ع) هستند وفای به نذر می‎کنند و از آن روزی که مصیبت و شرِ آن روز فراگیر است، می‌ترسند.

وی بیان کرد: دو مشکل همیشه زندگی‌ها را ساقط می‌کند و انسان‌ها وقتی با دو مشکل روبه‌رو می‌شوند زندگی برای آن‌ها یک جریان ناامیدکننده است. آن 2 عامل یکی فقر است و دیگری ترس که اگر بر یک زندگی حاکم شد، این زندگی نمادی از پریشانی و بدبختی است.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: قرآن دو مولفه را برای انسان الگویی خودش در انسان زیستی معرفی می‌کند که در یک زندگانی خانوادگی به‌وجود آمده که عامل پریشانی و مصیبت است. آن دو عامل "ترس" و "فقر" است.

وی با اشاره به اینکه مسئله فقر و ترس در زندگی دو آفت و آسیب بزرگ است که زندگی را به نماد مصیبت و رنج و بدبختی مبدل می‌کند عنوان کرد: در این آیه شریفه همین دو عامل مولفه انسانِ الگویی قرآنی انسان‌زیستی معرفی می‌شود. چطور قرآن چنین الگویی را برای ما معرفی می‌کند؟ انسان‌هایی که بخواهند اسلام را زیر سئوال ببرند و بگویند اسلام نمی‌تواند راهنما و راهگشا باشد، ممکن است به این نقطه اشکال و سئوال برسند.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه نگاه به زندگی شامل دو نگاه انسانی و حیوانی است، خاطرنشان کرد: زمانی نگاهمان به انسان لذت‌جویی و شهوت‌رانی است و باید همه امکانات خوش‌گذرانی و لذایذ نفسانی و خوراک چرب و نرم و لذیذ برای وی فراهم باشد، این یک نگاه حیوانی به انسان است. اندیشه‌هایی که تمدن انسانی را تنها در تکنولوژی منحصر و تفسیر می‌کنند و این نگاه را دارند، این رویکردی حیوانی است زیرا زندگی انسان یک چیز دیگر است.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: تمدن انسانی این است که در همه چیز انسان، نظیر انسان و شریک انسان و همدرد انسان و همدم انسان است، انسان در داشتن و توانستن شریک انسان است و این یک نگاه انسانی به زندگی است، اگر بنا شد در جامعه و کشوری قدرت و ثروت در نقطه‌ای متراکم شد، این فسادآور است و زندگی را زندگی حیوانی می‌کند و کشور را به‌صورت کشور درندگان تبدیل می‌کند.

وی گفت: آنچه امروز حتی در این نظام اسلامی ما را تهدید می‌کند تجمل‌پرستی، عیاشی‌طلبی و قدرت‌طلبی برای سلطه ثروت و امکانات است. اینکه انسان‌ها به‌دنبال توانمندی باشند تا قدرت جمع‌آوری صدساله ثروت را در یک شب فراهم کنند، خطرناک است.

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس، ضمن اشاره به اینکه هفته پرافتخار بسیج را پشت سر گذاشتیم و در برنامه‌های مختلف رسانه‌ها و به‌ویژه رسانه ملی عظمت و نقش بسیج و ابتکار معجزه‌آسای تأسیس بسیج به‌طور کامل مورد بحث قرار گرفت، اظهار داشت: از ابعاد مختلف در منطق‌های متنوع در این باره نکاتی شنیده شد اما آنچه برای ما مهم است، مسئله رسالت و ماموریت بسیج است.

وی گفت: مهم شناخت رسالتِ بسیج است. بسیج یک قدرت تضمین‌کننده مردمی در تداوم انقلاب و در توسعه اصول و ارزش‌های اسلام و در پایداری و استقرار عزت‌مندی این نظام است.

امام جمعه مشهدمقدس افزود: برای اینکه بسیج از عهده این رسالت بر بیاید، اولاً باید مسئولیت‌پذیر باشد و این رسالت را قبول کند و مسئولیت آن را بپذیرد و درصدد اجرا باشد، علاوه بر آن و مهمتر از آن، بصیرت است به‌ویژه در شناخت خطر، دشمن و شناخت آسیب.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه دفع خطرات شرط بقای نظام جمهوری اسلامی است، بیان کرد: این نظام در صورتی عزتمدار است که ارزش‌های دین و حدود الهی در آن پیاده شود. ارزش‌ها زمانی توسعه می‌یابد که در برابر هجمه کفر و دشمنان خدا و شیاطین از این ارزش‌ها دفاع شود، پس بسیجی هم باید هجمه‌های کفر را بشناسد و هم خطرات را تشخیص دهد و هم سنگلاخ‌های مقابل انقلاب را بشناسد؛ بسیجی هم باید خطرپذیر باشد و هم خطرشناس.

وی با اشاره به اینکه بسیجی کسی است که شب عملیات درحالی که باران آتش را می‌بیند به سمت آن می‌رود، اظهار داشت: باران آتش در همه بحران‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی باید توسط بسیجی دیده شود و در دلِ خطر، جلو برود.

امام‌جمعه مشهدمقدس در ادامه سخنانش با بیان اینکه بالاتر از خطرپذیری، "خطرشناسی" است، گفت: در هر موقعیتی و زمانی، یک نقطه، خطری خاص به‌صورت برجسته به این نظام و مردم و انقلاب توجه می‌کند. خطرشناسی باید به موقع باشد نه اینکه زمان بگذرد و بعد بفهمد چه بلایی به سر ما آمد، قبل از اینکه انقلاب و نظام در محدوده خطر قرار بگیرد، باید آن را شناخت و در این زمان آنچه مقام معظم رهبری بیش از همه به آن توصیه می‌کنند، خطر "نفوذ دشمن" است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: برخی ممکن است خیال کنند، مسئله "نفوذ" یک مسئله جناحی و توهم است، این‌ها یا بصیرتشان پائین است یا خدای نکرده از دشمن بدشان نمی‌آید. این نفوذ از نظر ماهوی بر سه قسم اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است که مقام معظم رهبری دو مرتبه اخیر را خطرناک‌تر از نفوذ اقتصادی بیان کردند.

وی با اشاره به اینکه نفوذ از نظر ابزار و بستر بر سه قسم است، گفت: نفوذ رخنه‌ای، ارتباطی و جلبی سه شکل اصلی نفوذ است، زمانی دشمن، جاسوس خارجی را وارد و در موقعیت‌های مختلف ورود می‌کند و می‌خواهد اطراف ما شکافی پیدا کند. زمانی نفوذ ارتباطی است یعنی با برقراری ارتباط و داد و ستد جامعه را به خود وابسته می‌کند، اما غیر از این دو نوع، نفوذ جلبی هم داریم یعنی در بستر جامعه، دشمن سربازگیری و استخدام و آدم از درون خودِ ما استخدام می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه مقابله با "نفوذ رخنه‌ای" وظیفه دستگاه‌های اطلاعاتی است، گفت: درباره این وظیفه به‌خوبی شاهد اقدامات هستیم و بسیار روش‌ها و حرکت‌ها و اقدامات مثبتی انجام شده است و از همه عزیزان تشکر می‌کنیم.

وی بیان کرد: جلوی نفوذ ارتباطی را باید دستگاه‌های دولتی و دولتمردان بگیرند. هر روز یک فرش قرمز برای هیئت‌ها پهن شده و این هیئت‌ها با استقبال بدرقه می‌شوند و در نشست‌های مختلف اسناد را امضا می‌کنند، بنابراین دولت‌مردان باید مراقب باشند دشمن "نفوذ ارتباطی" پیدا نکند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه مقابله با نفوذ جلبی وظیفه مردم است، اظهار داشت: دشمن در جامعه ما و در اقشار مختلف نیروها را شناسایی و افراد زمینه‌دار را استخدام می‌کند و مزدورگیری و سربازگیری می‌کند؛ در این صحنه مراقبت شما مردم مقابل این نفوذ، کارساز است.

وی با تاکید براینکه هر زاویه‌داری با رهبری زمینه مزدور دشمن‌شدن را دارد و ابزار نفوذ جلبی دشمن است و دشمن هم دنبال او است، گفت: در رده‌های تصمیم‌گیری نظام، دشمن دنبال کسی است که با رهبری زاویه دارد و از زمینه زاویه وی با رهبری می‌خواهد، استفاده کند؛ این "نفوذ جلبی" دشمن است و این بیداری و بصیرت شما را می‌طلبد. در تاریخ این کشور یک مزدور معروف انگلیسی که هنوز هم تجربه است، وثوق الدوله است که در قرارداد 1919 همه کشور را به انگلیسی‌ها داد.

امام جمعه مشهدمقدس خاطرنشان کرد: چند وقت دیگر انتخابات مجلس است، آدم‌هایی که با رهبری زاویه دارند و در کارنامه زندگی آن‌ها زاویه رهبری و ولایت کاملاً شفاف و روشن است، عناصری هستند که می‌توانند خوراک مزدوری و نفوذ جلبی دشمن شوند و آن که باید در درگاه مردم‌سالاری این کشور بایستد، شما مردم هستید.