کد خبر: ۱۱۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۵۶
المیادین تحلیل کرد:

پیام هایی که پوتین با اهدای قرآن خطی به حضرت آیت الله خامنه ای، به اعراب فرستاد

مدیر پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی المیادین گفت قرآنی که ولادیمیر پوتین به آیت الله خامنه ای هدیه داد به معنای ورود روسیه به جهان اسلام از طریق ایران است.

مدیر پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی المیادین گفت قرآنی که ولادیمیر پوتین به آیت الله خامنه ای هدیه داد به معنای ورود روسیه به جهان اسلام از طریق ایران است.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، علی هاشم با اشاره به مشخصات قرآن اهدایی رئیس جمهور روسیه به رهبر معظم ایران نوشت این قرآن خطی، پیامهای متعددی برای کشورهای اسلامی دارد که خلاصه آن این است که ایران راه ورود روسیه به جهان اسلام است. این قرآن هدیه ای عادی نیست بلکه منسوب به عثمان بن عفان، خلیفه سوم است و به گفته یکی از پژوهشگران بین المللی متخصص در نسخه های قرآنی، نشانه هایی از خون او نیز روی آن است.

ایویم رزقان پروفسور روس متخصص در پژوهشهای قرآنی و معاون موزه انتروپولوژی و انتروگرافی در پترزبورگ روسیه معتقد است این قرآن یکی از مهمترین قرآنهای موجود در جهان است که به عنوان یکی از نسخه های اصلی قرآن عثمانی شناخته می شده که به دست خود عثمان خلیفه سوم نوشته شده و قطره هایی از خون او روی آن است.

پروفسور ایویم رزقان افزوده این قرآن به دوازده قرن پیش باز می گردد که روی نود و هفت ورقه از پوست گوسفند به خط حجازی نوشته شده و تقریبا نیمی از متن قرآن در آن است. اوراق این قرآن پیشتر در شهرهای سن پترزبورگ ،کاتالانگار، بخارا و تاشکند پراکنده بوده است.

علی هاشم در پایان تأکید کرده است منافع ایران و روسیه سالها است به هم آمیخته شده است که یکی از موارد آن حمایت روسیه از ایران در برنامه هسته ای ایران بود و در عین حال باید پذیرفت که روابط دو کشور پس از نشست قرآنی پوتین و رهبر ایران با پیش از آن بسیار متفاوت خواهد بود.
گفتنی است عبارت دوازده قرن پیش برای پرفسور ایویم زرقان است .