کد خبر: ۱۱۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۰۳

روایت رای الیوم از جزئیات رهبری عملیات نجات خلبان روس توسط حاج قاسم سلیمانی

خبرهایی وجود دارد که قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران بر تیم ویژه ماموریت نجات خلبان روسی که هواپیمایش در سوریه سرنگون شد، نظارت داشته است.

رای الیوم نوشت:خبرهایی وجود دارد که قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران بر تیم ویژه ماموریت نجات خلبان روسی که هواپیمایش در سوریه سرنگون شد، نظارت داشته است.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، پایگاه اینترنتی این روزنامه در شماره امروز خود آورد: خبرگزاری اسپورتینگ روسیه اعلام کرده است، قاسم سلیمانی فرماند سپاه قدس ایران بر عملیات نجات خلبان روسیه بعد سرنگونی هواپیمایش از سوی دو جنگنده «اف -16» ترکیه نظارت داشته است.

این منبع به نقل از یکی از افسران سوریه در لاذقیه گفت: بعد از سرنگونی هواپیمای روسیه سرلشگر سلیمانی با طرف روسی تماس گرفت و به آنها اطلاع داد تیم ویژه ای متشکل از حزب الله و نیروهای ویژه سوریه برای نجات خلبان روسی در تلاش هستند.

وی از طرف روسی خواست که با پشتیبانی هوایی و اطلاعاتی خود از طریق ماهواره از آنها حمایت کنند تا خلبان روسی را نجات و آنرا بازگردانند.

این منبع خاطر نشان کرد: بعد از جستجوی محل سقوط خلبان روسی از طریق سیستم های ماهوره ای، مشخص شد این خلبان در مکان پشت جبهه های درگیری بین ارتش سوریه و مخالفان قرار دارد. بنابراین همزمان با بمباران گسترده روسیه در نواحی منطقه علمیاتی که منجر به فرار عناصر تروریستی شد، شش نفر از نیروهای جنگجوی ویژه حزب الله و هیجده سرباز ویژه نیروهای سوریه زمینه نجات خلبان روسی را فراهم کردند.

وی اظهار داشت : عملیات جنگ الکترونیکی که نیروهای روسیه در این منطقه کردند و تک تیر اندازهای تروریست را در میدان عملیات هدف قرار دادند، برای نجات خلبان روسی صورت گرفت. یگانهای ویژه سوریه و حزب الله متشکل از بیست وچهار سرباز بعد از انجام موفق این عملیات سالم به مقرهای خود بازگشتند.