کد خبر: ۱۱۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۰

گزارش آژانس به شورای حکام قابل پیش‌بینی است


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: آمانو بر خلاف تعاملاتی که ایران با مدیر کل آژانس بین المللی هسته ای داشت، اظهارات سیاسی در خصوص ابعاد نظامی فعالیت هسته ای ایران بیان کرد.

منصور حقیقت پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اظهارات اخیر یوکیا آمانو درباره پرونده PMDایران گفت: بعد از تعاملاتی که ایران با آژانس بین المللی هسته ای داشت اظهارات مدیر کل آن سیاسی بود. انتظار می رفت به نحوی اظهار نظر شود که بستری برای اجرای کامل برجام فراهم شود.

 نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه برای قضاوت نهایی زود است، گفت: تا 10 روز آینده گزارش نهایی آمانو از پرونده PMDایران به شورای حکام فرستاده می شود، آن زمان باید رفتار آژانس را قضاوت کرد.

گزارش آژانس به شورای حکام قابل پیش بینی است

وی با بیان اینکه تا آن زمان منتظر خواهیم ماند، ادامه داد: با توجه به صحبت های آمانو می توان پیش بینی کرد گزارشی به شورای حکام برده می شود با چه نگاهی خواهد بود با این حال تا آن زمان منتظر می مانیم و رفتار آژانس را رصد خواهیم کرد.

این نماینده با اشاره به سفر آمانو به ایران در جریان بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: انتظار داشتیم بعد از حضور دبیر کل آژانس بین المللی در ایران، حضور در جلسه کمیسیون برجام و بازدید از پارچین اظهارات دیگری بیان می شد اما با این حال باید دید در گزارشی که به شورای حکام ارائه می شود چه مطالبی بیان می شود.

PMD بسته نشود برجام اجرایی نخواهد شد

حقیقت پور با اشاره به اینکه آمانو تاکید داشت گزارش آژانس درباره ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای ایران نه سیاه است و نه سفید، عنوان کرد: اگر این عبارت نه سیاه و نه سفید بودن در نهایت به این منتج شود که پرونده هسته ای ایران با نظر شورای حکام بسته شود، به نفع ما خواهد بود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر پرونده هسته ای ایران با نظر شورای حکام بسته نشود، برجام اجرا نخواهد شد و مبادله مواد غنی شده اورانیوم با روسیه که توافقی بر روی کاغذ بود ملغی می شود.