کد خبر: ۱۱۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۵

سفیر عراق در ایران:لغو روادید ورود به عراق صحت ندارد

 سفیر عراق در ایران هرگونه خبری مبنی بر لغو روادید ورود به کشورش در زمان های منتهی به اربعین حسینی را شایعه خواند و گفت:ایران و عراق توافق کرده اند که از ورود افراد بدون داشتن گذرنامه و روادید به عراق جلوگیری شود.

راجح صابر عبود الموسوی روز شنبه در مرز بین المللی شلمچه در گفت و گو با ایرنا گفت:بر اساس توافق ایران و عراق، ورود به عراق بدون داشتن گذرنامه و روادید ممنوع بوده و پیگرد قانونی و حبس برای آن در نظر گرفته شده است.
وی با بیان صدور یک میلیون و 300 هزار روادید برای متقاضیان سفر به کربلا و شرکت در آیین های اربعین حسینی، اضافه کرد:صدور روادید برای متقاضیان تا چهارشنبه هفته جاری در دفاتر نمایندگی های صدور رویزا و کنسولگری عراق ادامه دارد.
الموسوی با بیان آمادگی کشورش برای صدور روادید برای 1.5 تا دو میلیون زائر ایرانی ، ادامه داد:نمایندگی های فعال و کنسولگری های عراق نیز شبانه روزی کار صدور روادید زائران را انجام می دهند.
سفیر عراق در ایران با تجلیل از همکاری دو جانبه در خصوص تردد زائران اربعین، افزود:از این مدل همکاری می توان در راستای افزایش همکاری دوجانبه در همه بخش ها استفاده کرد.
وی راه اندازی و استقرار 11 نمایندگی صدور روادید در ایران را تجربه موفقی برای همکاری دوجانبه خواند و افزود:در مسیرهای منتهی به کربلا به ویژه از محور بصره نیز تمهیدات لازم برای پذیرایی مطلوب از زائران ایرانی اندیشیده شده است.
دو مرز چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به مقصد کربلای معلا است.
مسیر اهواز- چذابه حدود 110 کیلومتر و خرمشهر- شلمچه نیز 30 کیلومتر می باشد که زائران عتبات عالیات همه ساله از این دو مسیر راهی کشور عراق می شوند.
در ایام اربعین پارسال 580 هزار زائر از مرز شلمچه برای حضور در عزاداری اربعین در کربلای معلا تردد کردند که پیش بینی می شود این تعداد در سال جاری به بیش از یک میلیون تن افزایش یابد.