کد خبر: ۱۱۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۳۶

مرگ ۳۶۰ تهرانی بر اثر غرق شدگی در ۶ سال

آمار پزشکی قانونی استان تهران نشان می دهد که طی 6 سال 358 تهرانی (از سال های 88 تا 93 ) جان خود را بر اثر خفگی ناشی از غرق شدگی از دست داده اند.
 آمار پزشکی قانونی استان تهران نشان می دهد که طی 6 سال 358 تهرانی (از سال های 88 تا 93 ) جان خود را بر اثر خفگی ناشی از غرق شدگی از دست داده اند؛ روندی که طی این سال ها سیر نزولی داشته به طوری که در 5 ماهه سال جاری تعداد 25 نفر از تهرانی ها بر اثر غرق شدگی جان باختند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، یکی از پرونده های مرگ و میر که در پزشکی قانونی بررسی می شود ، مرگ بر اثر غرق شدگی است. شاید بسیاری ندانند که خطر غرق شدگی فقط در ساحل های شلوغ نیست و می تواند در هر جایی که آب وجود دارد، افراد را تهدید کند.

حتی جایی مانند وان حمام یا یک لگن بزرگ آب در گوشه حیاط. ممکن است یک شهروند در رودخانه، حوض خانه، استخر، فاضلاب دچار خفگی شده و غرق شود که تمام این موارد در آمار پزشکی قانونی غرق شدگی محسوب می شود اما وقتی آمار غرق شدگی اعلام می شود معمولا تنها به فکر غرق در دریا می افتیم. با این حال آمارها نشان می دهد روزانه متاسفانه ۲.۴ شهروند بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست می دهند.

بر اساس آمار پزشکی قانونی کشور در 5 ماهه اول سال 94 ، 497 نفر از هموطنانمان بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده اند که از این میان استان مازندران با 87 آمار رتبه اول غرق شدگی را داشته است.

مرگ 497 نفر ایرانی بر اثر غرق شدگی در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه آمار تلفات غرق‌شدگي 508 نفر بود، 2.2 درصد كاهش يافته است.

به گزارش خبرنگار تابناک تهران؛ طبق آمار پزشکی قانونی استان تهران، طی 6 سال 358 تهرانی (از سال های 88 تا 93 ) جان خود را بر اثر خفگی ناشی از غرق شدگی از دست داده اند.

بر اساس این گزارش طی 5 ماهه اول سال 94 هم آمار مرگ و میر پایتخت نشین ها بر اثر غرق شدگی به 25 نفر رسید که نسبت به سال های قبل از خود روند نزولی داشته است.

گفتنی است؛ غرق شدگی زمانی اتفاق می افتد که مجاری تنفسی به وسیله هر نوع مایعی مسدود شوند و یا مایع به داخل ریه و حبابچه های آن راه پیدا کند.

قطع تنفس و کمبود اکسیژن اصلی ترین علت مرگ در اثر غرق شدگی است اما عوامل دیگری هم می توانند موجب مرگ شوند. در موقع شناکردن و یا بازی در آب عواملی مانند خستگی و ضعف، آشنا نبودن به محیط و آب های عمیق، بلدنبودن شنا، تشنج، مصرف داروهای خاص و یا استفاده از الکل، شیرجه زدن و حوادث ناشی از آن، گرفتگی عضلات، شوک و استرس ناشی از حمله جانوران آبزی، حمله قلبی، و زیر آبی رفتن های طولانی ممکن است موجب شوند فرد نتواند برای تنفس به راحتی به سطح آب بیاید و آب جلوی دهان و بینی او را بگیرد و غرق شدگی اتفاق بیفتد.

اگرچه آمار مرگ ناشی از غرق شدگی بیشتر در تابستان به دلیل فصل شنا و آب تنی اتفاق می افتد اما آمار های پزشکی قانونی نشان می دهد که تقریبا نیمی از آمار سالانه مرگ ناشی از آن هم در نیمه دوم سال رخ داده است.

منبع تابناک