کد خبر: ۱۱۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۰۰

طرح آزمایش و کنترل ایدز کشوری شد


مدیرعامل موسسه پیام آوران همیاری گفت: "اتوبوس ایدز" امروز در ایستگاه پایانی (محله پونک) است و در روز جهانی ایدز در محله هرندی تهران و شهرستان ورامین توقف خواهد کرد؛ طرح مشاوره و کنترل ایدز به دلیل استقبال کم نظیر مردم کشوری شده است.

به گزارش تابناک تهران طرح "اتوبوس ایدز" که از آبان ماه سال جاری از شهرک غرب آغاز به کار کرده بود امروز در محله پونک تهران به کار خود پایان می دهد؛ به دلیل موفقیت طرح پس از چند روز پیام آوران همیاری کار خود را از محله هرندی تهران آغاز خواهند کرد.

برای انجام این طرح مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایران، سازمان رفاه و خدمات و مشارکت شهرداری تهران، موسسه پيام آوران همياري از بخش خصوصی و برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز همکاری می کنند.
دکتر محمدرضا سیدقاسمی در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران می گوید: امروز اتوبوس ایدز در ایستگاه پایانی طرح (محله پونک) قرار دارد و فردا آخرین روز طرح است.

وی افزود: وزارت بهداشت و سازمان رفاه شهرداری و برخی مناطق درخواست کرده اند تا طرح اتوبوس ایدز ادامه داشته باشد بنابراین اتوبوس سلامت برای روز جهانی ایدز در شهرک غرب و محله هرندی و شهرستان ورامین خواهد بود.

مدیرعامل موسسه پیام آوران همیاری با بیان اینکه استقبال بسیار خوبی ازسوی شهروندان تهرانی شده است؛ گفت: در قسمت مشاوره و اطلاع رسانی و تست مراجعان زیادی داشته ایم. وزارت بهداشت آمار کلی را در آینده اعلام خواهد کرد؛ اما روزانه 150 نفر در چادر های مشاوره و اطلاع رسانی مراجعه کرده اند.

مجری طرح اتوبوس ایدز از استانی و کشوری شدن این طرح خبر داد و گفت: ایستگاه بعدی اتوبوس ایدز پس از محله هرندی شرق تهران است؛ ضمن آنکه اتوبوسی مشابه در شهر اهواز کار مشاوره و تست را انجام می دهد و بعد از این هم به شهرهای و استان های مختلف کشور خواهد رفت.