کد خبر: ۱۱۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۳۵
روزنامه بیلد آلمان:

حق با پوتین بود، نفت داعش به ترکیه می رود

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پس از اقدام نیروی هوایی ترکیه در سرنگونی جنگنده سوخو 24 این کشور ، مدعی شد به نظر می رسد آنکارا با تروریست ها همدست باشد زیرا نفت را از مناطق تحت کنترل افراط گرایان در سوریه می خرد.

روزنامه بیلد آلمان در گزارشی تحت عنوان « روسيه حق داشت ، نفت داعش به ترکيه مي رود» نوشت حملات هوایی روسیه به تاسیسات نفتی تحت کنترل گروه ( تکفیری صهیونیستی ) داعش موجب نارضایتی ترکیه، خریدار اصلی احتمالی نفت این گروه ، شده است.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پس از اقدام نیروی هوایی ترکیه در سرنگونی جنگنده سوخو 24 این کشور ، مدعی شد به نظر می رسد آنکارا با تروریست ها همدست باشد زیرا نفت را از مناطق تحت کنترل افراط گرایان در سوریه می خرد.

نویسنده این مقاله نوشت بازرگانان ترکیه با شبه نظامیان افراطی قرارداد خرید نفت امضا کرده و با چنین اقدامی موجب شده اند آنها هفته ای ده میلیون دلار از محل فروش نفت درآمد داشته باشند.

کرملین از مدت ها پیش اطلاعاتی به دست آورده بود که از انتقال نفت از مناطق تحت کنترل گروه داعش در سوریه به ترکیه حکایت داشت.

از این رو ، ترکیه نتوانست از حملات نیروهای هوا فضای روسیه به تاسیسات نفتی تحت کنترل این گروه چشم پوشی کند.

روزنامه بیلد افزود سیاست ترکیه در قبال شبه نظامیان افراطی کاملا روشن و شفاف نیست.

این روزنامه در عین حال تاکید کرد ترکیه تنها کشورشی نیست که برای منافع شخصی خود با شبه نظامیان گروه داعش قراردادهای کثیف نفتی می بندد بلکه قاچاقچیان از طریق بازار سیاه ، نفت خریداری شده از این گروه را در اختیار اردن و منطقه کردستان قرار می دهند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک ، پوتین پس از کنفرانس خبری با فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه گفت مقادیر قابل توجهی از نفت مناطق تحت کنترل گروه داعش در سوریه به ترکیه منتقل می شود.

وی افزود : « ما می توانیم از هوا ، خودروهایی را که شبانه روز عازم ترکیه هستند مشاهده کنیم.»