کد خبر: ۱۱۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۱۴۸
دیلی کالر:

اگر چرچیل زنده بود، چه نظری در مورد توافق ایران داشت؟

ساندیز با بیان این که چرچیل یک رهبر مذهبی نبود و وظیفه هدایت مردم به سمت خدا را برعهده نداشت، گفت وظیفه وی هدایت کشور و در حقیقت جهان به سمت امنیت و آزادی بود.

پایگاه اینترنتی دیلی کالر به نقل از نواده وینستون چرچیل نوشت: اگر چرچیل امروز در توئیتر بود، مخالفت خود را با توافق هسته ای ایران اعلام می کرد و می گفت این دومین کار کاملا اشتباهی است که ما تاکنون انجام داده ایم.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، این پایگاه اینترنتی افزود: جاناتان ساندیز، نواده چرچیل اولین اشتباه را اجازه دادن به هیتلر برای رسیدن به قدرت توصیف کرد و در ادامه در مورد توافق هسته ای ایران به جهانیان هشدار داد.

ساندیز با بیان این که چرچیل یک رهبر مذهبی نبود و وظیفه هدایت مردم به سمت خدا را برعهده نداشت، گفت وظیفه وی هدایت کشور و در حقیقت جهان به سمت امنیت و آزادی بود.

نواده نخست وزیر اسبق انگلیس افزود: ما می توانیم درمورد مقابله با قدرت های فریبکار از چرچیل، نخست وزیر اسبق انگلیس درس بگیریم.

وی اوضاع کنونی جهان را با سال 1938 مقایسه کرد زیرا به اعتقاد وی زمانی که گفته می شود ایران می تواند ده بمب هسته ای داشته باشد دیگر نمی توان مانع ساختن صد بمب در این کشور شد.
ساندیز گفت: اوضاع مانند زمانی است که چمبرلین به هیتلر گفت می توانی تمام رایلند را پس بگیری و می توانی بخشی از چک اسلواکی را نیز دراختیار داشته باشی و هیتلر تمام آن را گرفت و این مسئله ما را مجبور کرد با لهستان توافق کنیم که اگر نیرویی به این کشور حمله کرد ما از آنها حمایت خواهیم کرد و این اوضاعی را به وجود آورد که نتیجه آن جنگ جهانی دوم بود.

به اعتقاد وی اوضاع ایران هم اکنون به همین گونه است به ویژه به خاطر حضور [گروه تکفیری صهیونیستی] داعش. نواده چرچیل در ادامه تاکید کرد نباید اجازه داد فن آوری ساخت سلاح های هسته ای به دست افراد تندرویی بیفتد که برای زندگی انسانها ارزشی قائل نیستند و به دنبال آغاز جنگ جهانی سوم هستند.

وی با بیان این که هرگونه حمله به اسرائیل با واکنش سریع اروپا و آمریکا مواجه خواهد شد، نتیجه گرفت که این یک دام است که غرب با چشم باز به سمت آن می رود.