کد خبر: ۱۱۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۴۸
عابدینی؛

حاضرم مدیرعاملی پرسپولیس را قبول کنم


مدیرعامل سال‌های نه چندان دور پرسپولیس گفت: «هر زمان دولت بخواهد سرخابی‌ها را واگذار کند من اولین نفری هستم که آماده خرید پرسپولیس هستم.»
 امیر عابدینی اعتقاد دارد اگر همین حالا هم صندلی مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس را به او تحویل دهند آن را قبول خواهد کرد و با قدرت به تیم محبوب خود خدمت می‌کند.
 

او از حامیان فدراسیون علی کفاشیان و کارلوس کی‌روش است و معتقد است سفر پنجاه روزه مربی پرتغالی برای تفریح نبوده و به طور حتم از قبل برای این سفر برنامه‌ریزی کرده است. عابدینی امیدوار است تیم‌ملی به مرحله نهایی جام‌جهانی صعود کند زیرا این اتفاق را برای کل فوتبال ما خوب می‌داند.
 

از خواندن حرف های عابدینی پشیمان نمی‌شوید:

 

* از پرسپولیس شروع کنیم، قصد بازگشت به صندلی مدیرعاملی سرخپوشان را ندارید؟

- ما که حاضر شدیم منابع مالی را هم تامین کنیم اما نخواستند با پول هم به پرسپولیس برگردم.

 

* هنوز هم حاضر هستید این سمت را قبول کنید؟

- چرا، هنوز هم حاضرم مدیرعاملی پرسپولیس را قبول کنم و روی حرف گذشته خود هستم. امیر عابدینی حرف بزند زیرا آن نخواهد زد. دولت حداقل چند سال باشگاه‌ها را اجاره دهد.

 

* یعنی هر زمان اعلام شود که مایل به واگذاری این دو باشگاه هستند حاضرید پاپیش بگذارید؟

- بله. هر زمان دولت بخواهد سرخابی‌ها را واگذار کند من اولین نفری هستم که آماده خرید پرسپولیس هستم.

 

* اگر از شما بخواهیم به پرسپولیس تا هفته دوازدهم نمره‌ای بدهید نمره شما چیست؟ و آیا از عملکرد تیم راضی هستید؟

- اتفاقات زیادی تا اینجای فصل افتاده که اجازه نداد پرسپولیس روی پای خود بایستد. به نظرم با این همه اتفاق تیم بد کار نکرده است. به آینده پرسپولیس خیلی امیدوارم.

 

* یعنی فکر می‌کنید تیم بتواند حداقل سهمیه آسیا را کسب کند؟

- فاصله تیم با صدرجدول زیاد نیست و در نیم فصل دوم شک نکنید پرسپولیس متفاوتی را خواهیم دید و مطمئن باشید عروسی به کوچه پرسپولس هم خواهد آمد. متاسفانه به اندازه یک فصل امسال برای تیم مشکل به وجود آمد.

 

* از این بحث فاصله بگیریم و به بحث فدراسیون برسیم. بعد از کفاشیان چه فردی را دارای صلاحیت احراز این پست می‌دانید؟

- خود کفاشیان. او از آمادگی و تجربه ریاست دوباره فدراسیون برخوردار است و به نظرم انتخاب خوبی است.

 

* خیلی‌ها به مرخصی پنجاه روزه کی‌روش ایراد می‌گیرند، نظر شما چیست؟

- اگر این سفرها سفرهای کاری باشد ایرادی ندارد. او برای پیشبرد اهداف خود در تیم ملی تلاش می کند.

 

* تا امروز در این اهداف موفق بوده؟

- به نظر من او تا امروز در پیشبرد اهداف خود موفق بوده است.

 

* دلیل شما چیست؟

- به مرحله دوم مسابقات انتخابی جام جهانی صعود کردیم و جواز صعود به جام ملت‌ها را هم بدست آوردیم به غیر از این از کی‌روش چه می‌خواهیم که انجام نداده است؟ فقط این وسط یک ایراد وجود دارد.

 

* چه ایرادی؟

- اینکه کی‌روش و فدراسیون فوتبال برنامه تیم ملی را در اختیار باشگاه‌ها قرار نداده ‌اند تا آنها هم برای خود برنامه‌ریزی کنند و تکلیف کار خود را بدانند.

 

* کفاشیان گفته کی‌روش در چند نوبت می‌خواسته استعفا بدهد؟

- با این همه مشکلات اداره فدراسیون کار راحتی نیست. کفاشیان و کی‌روش موفق عمل کرده‌اند. نمی‌دانم چرا زحمات کفاشیان و کی‌روش نادیده گرفته می شود. آنها با همه توان خود برای موفقیت تیم ملی تلاش کرده‌اند و شک نکنید به اهداف بعدی هم که دارند خواهند رسید.

 

* فکر می‌کنید تیم ملی به مرحله نهایی جام جهانی صعود کند؟

- اگر چوب لای چرخ کی‌روش و کفاشیان نگذارند صعود خواهیم کرد. پتانسیل این کار را داریم و به نظرم تیم ملی به مرحله بعدی جام جهانی صعود خواهد کرد. همه باید از کی‌روش و تیم ملی دفاع کنیم تا او به اهدافی که دارد برسد. مگر اهداف او چیست؟ کی‌روش برای سربلندی ایران می جنگد و وقت می‌گذارد.

 

* با این صحبت‌های شما پس از هر نظر عملکرد فدراسیون و کی‌روش را تایید می‌کنید؟

- با این امکانات و بودجه‌ای که داریم چرا نباید حمایت کنم. علاوه بر اینها که گفتم لیگ هم منظم برگزار می‌شود، البته ایرادتی هم وجود دارد که برطرف خواهد شد. من آدم رک گویی هستم و بدون ترس هر آنچه بدانم صحیح است بازگو خواهم کرد. آدمی نیستم که کورکورانه از فدراسیون و کی‌روش دفاع کنم، آنها تا اینجا خوب کار کرده‌اند و باید به هر دو خسته نباشید گفت.فقط امیدوارم در آینده تعامل بیشتری بین باشگاه‌ها و فدراسیون برقرار شود تا این دو مقوله هم با یکدیگر دچار مشکل نشوند. اگر باشگاه‌ها و تیم ملی در یک راستا حرکت کنند این به نفع کل فوتبال ما است. باید به تیم ملی کمک کرد نه اینکه فقط ایراد بگیریم و تلاش کنیم تیم ملی از اهدافی که دارد دور شود. سربلندی تیم ملی سربلندی همه ایرانی‌ها است و در این راه باید از همه توان خود استفاده کنیم. البته همانطور که گفتم با باشگاه‌ها هم باید تعامل داشت.

روزنامه نود