کد خبر: ۱۱۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۳

یک منبع عربستانی: حکم اعدام "شیخ نمر" هفته جاری اجرا می‌شود


یک منبع عربستانی نزدیک به دستگاه‌های امنیتی این کشور اعلام کرد که حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر و چند تن از اعضای القاعده هفته جاری اجرا می‌شود.
 به نقل از شبکه خبری المسله، خالد الحقبانی، مدیر صفحه "موجز الاخبار" که یکی از مسئولان امنیتی سابق در منطقه ریاض بوده و نزدیک به وزارت کشور عربستان است، در پایگاه اجتماعی "توییتر" نوشت: "هفته جاری شریعت الهی درباره سران "فتنه" و کسانی که برای ایجاد فساد در زمین تلاش می‌کنند اجرا خواهد شد."
 
وی نوشت:‌" شریعت الهی درباره دو فرد مشهور اجرا می‌شود که یکی از ولایت فقیه تبعیت و به گرفتن سلاح علیه عربستان تحریک می‌کند و دیگری به کشتن نیروهای امنیتی فتوا می‌دهد."
 
اشاره نخست این منبع عربستانی به شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان است که به اتهامات ساختگی از سوی سعودی‌ها به اعدام محکوم شده است.
 
با وجود اتهاماتی که عربستان به شیخ النمر وارد کرده وی همواره با روش مسالمت آمیز خواهان حقوق مشروع شیعیان بوده و با هرگونه خشونت مخالف است.
 
فعالان می‌گویند که حساب "موجز الاخبار" وابسته به وزارت کشور عربستان است و از حقوقدانان در آن انتقاد می‌شود.
 
روزنامه‌های عربستانی هفته گذشته اعلام کردند که وزارت کشور عربستان به زودی حکم اعدام 52 تن از جمله شیخ نمر و اعضایی از القاعده را اجرا خواهد کرد.
منبع: ایسنا