کد خبر: ۱۱۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۷

عملیات نظامی در سوریه بزرگترین ماموریت خارجی کنونی آلمان خواهد بود



ستاد مشترک ارتش آلمان با اعلام این خبر که برای عملیات نظامی برنامه ریزی شده در سوریه احتمالا 1200 نیرو اعزام خواهد شد، این عملیات را بزرگترین ماموریت نظامی خارجی کنونی کشورش ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت"، رهبری ارتش آلمان تصمیم دارد بیش از 1000 نیروی خود را در عملیات نظامی سوریه که دولت آلمان اخیرا در این باره تصمیم گیری کرده است به کار ببرد.

"فولکر ویکر" رئیس ستاد ارتش آلمان در گفتگو با نشریه "بیلد" این خبر را اعلام کرده و تصریح کرد که از نقطه نظر نظامی برای بهره برداری از هواپیماها و کشتی ها در این عملیات به احتمال قوی به حدود هزار و 200 سرباز نیاز است. به این ترتیب این عملیات بزرگترین عملیات خارجی فعلی آلمان خواهد بود.

بعد از تصمیم گیری اولیه دولت آلمان برای مشارکت در عملیات نظامی علیه داعش در سوریه، وزارت دفاع آلمان از روز پنج شنبه روی جزئیات این عملیات کار می کند. قرار است روز سه شنبه کابینه دولت در این باره تصمیم گیری کند و مشاوره در این باره در پارلمان آلمان هم زمان زیادی به طول نخواهد انجامید.

به گفته "ویکر" شروع این عملیات به سرعت و بعد از تصویب آن انجام خواهد شد. دولت آلمان برای تصویب این عملیات تا پایان سال جاری تلاش می کند.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، دولت آلمان می خواهد با هواپیماهای شناسایی تورنادو و یک کشتی جنگی در مبارزه علیه داعش در سوریه مشارکت کند. همچنین یک هواپیمای سوخت رسان و عملیات شناسایی ماهواره ای انجام خواهد شد.

به این ترتیب حدودا دو هفته بعد از حملات تروریستی پاریس دولت آلمان تصمیم گرفته است درخواست شریک فرانسوی خود برای همکاری بیشتر در مبارزه با داعش را اجابت کند.