کد خبر: ۱۱۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۰

امیر عبداللهیان خواستار اتحاد کشورهای اسلامی برای برگزاری حج ایمن شد

معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه در دیدار با وزیر معدن و توسعه صنعتی نیجر خواستار همکاری و اتحاد کشورهای اسلامی برای برگزاری حج ایمن شد.


به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، عمر حمیدو چیانا وزیر معدن و توسعه صنعتی نیجر با امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار کرد.

در این ملاقات معاون عربی آفریقای وزارت خارجه ضمن تشریح راهبرد جمهوری اسلامی ایران در آفریقا گفت: ما برای گسترش روابط با آفریقا خصوصاً کشورهای دوست و مسلمان مانند جمهوری نیجر ، هیچ محدودیتی قایل نیستیم.

وی افزود: مشترکات فرهنگی و تاریخی زیادی بین دو کشور دوست ایران و نیجر وجود دارد و اطمینان داریم این سفر می تواند به یافتن زمینه های جدیدی برای همکاری دو کشور منجر گردد.

 وزیر معدن و توسعه صنعتی نیجر گفت: ما برای روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی قایل هستیم و با توجه به پیشرفت های صنعتی و معدنی ایران خواستار استفاده از تجربیات ایران ، در این عرصه ها هستیم.

 وزیر معدن و توسعه صنعتی نیجر همچنین مراتب تسلیت خود به دولت و ملت ایران به مناسبت حادثه منا ابراز نمود .

معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه نیز ضمن تسلیت متقابل به دولت و ملت نیجر بخاطر درگذشت تعدادی از حاجیان نیجری ، خواستار همکاری و اتحاد کشورهای اسلامی برای برگزاری حج ایمن، گردید.

لازم بذکر است که وزیر معدن و توسعه صنعتی نیجر در رأس یک هیأت عالی رتبه بمنظور رایزنی با همتاهای ایرانی خود ، روز گذشته وارد تهران شده است. جمهوری ایران در نیامی (پایتخت نیجر) دارای سفارت خانه مقیم می‌باشد.