کد خبر: ۱۱۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۱

نیاز روزافزون هند به منایع انرژینفت، گاز و پتروشیمی

 هندوستان تا سال ۲۰۴۰ سالانه نیازمند ۱۴۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش انرژی خود خواهد بود که از این میزان حدود ۱۱۰ میلیارد دلار(۷۵%) به منظور سرمایه‌گذاری در بخش تأمین انرژی و ۳۰ میلیارد دلار دیگر نیز جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی هزینه خواهد شد.

بگزارش «آژانس جهانی انرژی» هندوستان تا سال ۲۰۴۰ سالانه  نیازمند ۱۴۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش انرژی خود خواهد بود که از این میزان حدود ۱۱۰ میلیارد دلار(۷۵%) به منظور سرمایه‌گذاری در بخش تأمین انرژی و ۳۰ میلیارد دلار دیگر نیز جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی هزینه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، طی ۲۵ سال آینده هند بیش از هر کشور دیگری در افزایش سطح تقاضا برای انرژی در جهان سهم خواهد داشت گرچه  هنوز سهم این کشور در سال ۲۰۴۰ حدود ۴۰ درصد کمتر از میانگین جهانی خواهد بود.

به گزارش «آژانس جهانی انرژی» حدود ۲۴۰ میلیون نفر از مردم هند، یا یک نفر از هر پنج نفر، به الکتریسیته دسترسی نداشته و لذا مقامات هندی باید تلاشهای خود را در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری در بخش انرژی دو چندان نمایند تا سطح دسترسی به منابع انرژی ارزانتر و پاک‌تر را توسعه بخشند. با در نظر گرفتن روند رشد مصرف انرژی در این کشور، دولت هند باید تلاش نماید تا سال ۲۰۴۰ دسترسی به انرژی برق را برای ۶۰۰ میلیون نفر مصرف کننده جدید تسهیل نماید. پیش‌بینی می‌شود تا آن هنگام ۳۵۰ میلیون نفر به جمعیت هند افزوده شود.