کد خبر: ۱۱۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۶۳

گفتگوهای دیپلماتیک برای خروج امن علی عبدالله صالح از یمن



همزمان با سفر عضو سابق شورای سیاسی انصارالله یمن به ریاض در راستای تلاش‌ها برای حل بحران یمن، دبیرکل حزب الرشاد از وجود گفتگوهای دیپلماتیک برای خروج علی عبدالله صالح از یمن خبر داد.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اماراتی الخلیج، منابع آگاه اعلام کردند که هدف علی البخیتی، عضو پیشین شورای سیاسی انصارالله یمن از سفر به ریاض رهبری توافق‌ها و انتقال دیدگاه حوثی‌ها و حزب علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور سابق یمن درباره توقف جنگ و قبول قطعنامه 2216 شورای امنیت از سوی حوثی‌هاست.

به گفته منابع، البخیتی در سایه تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی برای توقف جنگ در یمن، پذیرش قطعنامه 2216 شورای امنیت از سوی حوثی‌ها و تفاهم بر سر خروج عبدالله صالح از یمن در مقابل برخی شروط مبنی بر تضمین حضور حوثی‌ها در عرصه سیاسی به ریاض سفر کرده است.

منابع از احتمال ایجاد ساختاری برای حل بحران در زمان کنونی خبر می‌دهند.

پایگاه الیوم پرس نیز اعلام کرد که مشخص نیست چه طرفی البخیتی را به ریاض اعزام کرده است حوثی‌ها یا صالح؟ یا با هماهنگی میان دو طرف این سفر انجام شده است.

البخیتی در صفحه خود در فیسبوک نوشته بود که در فرودگاه بیروت است و به ریاض و از آنجا به قاهره، امان، مسقط، استانبول و ترکیه خواهد رفت.

از سوی دیگر، عبدالوهاب الحمیقانی، دبیرکل حزب الرشاد یمن از وجود گفتگوها برای خروج علی عبدالله صالح از یمن خبر داد.

وی در صفحه خود در فیسبوک نوشت که فعالیت‌هایی دیپلماتیک این روزها برای خروج علی عبدالله صالح از یمن صورت می‌گیرد.

از زمان آغاز بحران در یمن و حملات متجاوزانه عربستان به این کشور طرف‌های یمنی با نظارت سازمان ملل مذاکراتی را آغاز کرده‌اند اما این مذاکرات تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.