کد خبر: ۱۱۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۵

آلمان: ارتش سوریه می‌تواند در قالب ائتلاف جهانی با داعش مقابله کند



وزیر دفاع آلمان بر خلاف شرکای اروپایی و آمریکایی خود می‌گوید که ارتش سوریه می‌تواند در کنار نیروهای ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا با داعش مبارزه کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اورسولا فن در‌لین» وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که بخشی از ارتش سوریه می‌تواند در زمینه مبارزه با داعش  با ائتلاف جهانی همکاری کند.

وی در عین حال تشکیل ائتلافی با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه را رد کرد.

این موضع آلمان بر خلاف مواضع برخی دیگر از کشورهای غربی است که به مبارزه ارتش سوریه با تروریست‌ها از جمله داعش صراحتا اذعان نمی‌کنند.

خبرگزاری آلمان با اشاره به تاکید وزیر دفاع آلمان برای ترک قدرت اسد به نقل از وی نوشت: «واضح است که آینده‌ای با اسد وجود نخواهد داشت. اما بخشی از ارتش سوریه مانند آنهایی هستند که در عراق حضور دارند. به همین دلیل درست است که درباره ارتش سوریه صحبت شود. وقتی که روشن شود که این روند انتقالی بزودی آغاز شود و سرانجام اسد چه می‌شود در این صورت این موارد باید مجددا مورد ارزیابی قرار گیرند.»

روز پنجشنبه درباره مسایل اولیه اقدام نظامی رایزنی شد و قرار است سه شنبه هم دولت آلمان با رایزنی با پارلمانی این کشور در زمینه اقدام نظامی تصمیم‌گیری کند و اینکه این اقدام نباید زیاد طولانی باشد.

روز گذشته هم «فولکر ویکر» رئیس‌ ستاد مشترک ارتش آلمان اعلام کرد که نیروهای مسلح آلمان احتمالا هزار و 200 نظامی به سوریه اعزام خواهند کرد تا نیروی هوایی برلین بتواند در حملات هوایی سوریه مشارکت کنند.

آلمان یکی از اعضای ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا علیه تکفیری‌های داعش است اما در حال حاضر در عملیات هوایی علیه مواضع این گروه تروریستی مشارکت ندارد و تنها حمایت‌های لجستیکی و فنی ارائه می‌دهد.