کد خبر: ۱۱۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۲۹۲
اسرائيل نشنال نيوز:

پوتين تهديد کند، ترکيه تنگه بسفر و داردانل را مي بندد!

با حمایت کامل ناتو از تصمیم ترکیه مبنی بر بستن تنگه بسفر و داردانل براساس کنوانسیون 1936 مونترو پوتین در حال گیرافتادن در دریای سیاه است.

پایگاه اینترنتی صهیونیستی نشنال نیوز نوشت: با حمایت کامل ناتو از تصمیم ترکیه مبنی بر بستن تنگه بسفر و داردانل براساس کنوانسیون 1936 مونترو پوتین در حال گیرافتادن در دریای سیاه است.

به گزارش  پایگاه خبری «تیک»، به نقل از این روزنامه صهیونیستی اکنون که پوتین جنگ لفظی خود بر ضد ترکیه را تشدید کرده است، این احتمال مطرح می شود که ترکیه بندهای 20 و 21 کنوانسیون مونترو را که به ترکیه اجازه می دهد مانع حرکت ناوهای نظامی روسیه در تنگه بسفر و داردانل شود، به اجرا درآورد و با این کار مانع تلاش های پوتین برای کمک به دولت سوریه شود.

از این رو به پوتین توصیه می شود از جنگ لفظی خود بکاهد و به جای ترکیه، عربستان و شورشیان تحت حمایت غرب به جنگ با دولت اسلامی [گروه تکفیری صهیونیستی داعش] بپردازد.

به هرحال قدرت دست های ترکیه از کلمات پوتین بیشتر است. خلاصه کلام این که اگر ترکیه حتی یکی از بندهای 20 یا 21 این کنوانسیون را به اجرا درآورد، روسیه از لحاظ قانونی دیگر قادر نخواهد بود هیچ کدام از کشتی های جنگی خود را از این تنگه عبور دهد. مگر این که به تنگه حمله کند و به زور کشتی های خود را عبور دهد که این به معنی اعلان جنگ به ترکیه خواهد بود. یعنی ترکیه با اجرای بندهای 20 و 21 کنوانسیون مونترو که یک اقدام غیرخشونت آمیز است، می تواند روسیه را به یک اقدام خشونت آمیز برضد این کشور وادار سازد.