کد خبر: ۱۱۰۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۴۶۰

چرا رسول خادم به وزیر ارشاد نامه نوشت؟

 ایسنا نوشت:پس از اتفاقاتی که در جریان مراسم اختتامیه مسابقات کشتی باشگاه‌های جهان رخ داد، رئیس فدراسیون کشتی به وزیر فرهنگ و ارشاد نامه نوشت.

 به دنبال ممانعت از اجرای برنامه و همچنین نواخته شدن سرود ملی ایران توسط ارکستر سمفونیک تهران در جریان مراسم اختتامیه مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان، رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی نامه ای به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت.

متن نامه رسول خادم به علی جنتی به شرح زیر است:

 

جناب آقای علی جنتی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

باسلام

 

احترماً ضمن آرزوی توفیق با عزت برای جنابعالی و همکاران محترمتان، باستحضار میرساند فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران بعنوان متولی مدیریت ورزش ملی کشور، کشتی، در دو سال گذشته تلاش نموده است متناسب با جایگاه فرهنگی و تاریخی کشتی ایران ، در تعامل با سایر حوزه های فرهنگی و هنری تحت نظارت دولت محترم، در برگزاری مراسم و رقابتهای ملی و بین المللی داخل کشور، نمایشی از اعتقادات مذهبی و باورهای فرهنگی مردم عزیز ایران را به میلیونها نفر از علاقمندان داخلی و خارجی این ورزش پهلوانی عرضه نماید. بر همین اساس مقرر گردید در زمان برگزاری مراسم اختتامیه " لیگ جهانی کشتی آزاد " که به ابتکار "فدراسیون کشتی ایران" ، دومین دوره برگزاری آن در جهان در روزهای پنجم و ششم آذرماه سال جاری در استادیوم دوازده هزارنفری آزادی برگزار گردید، "ارکستر سمفونیک جمهوری اسلامی ایران"، "سرود جمهوری اسلامی ایران" را در حضور هزاران نفر از علاقمندان حاضر در سالن، پیش از آغاز مسابقات، بنوازد. بدین منظور، هماهنگی های قانونی لازم، طی نامه ای مشخص، جهت اجرای برنامه یاد شده، با حوزه حراست "وزارت ورزش و جوانان" نیز صورت گرفته و مجوزهای لازم نیز اخذ گردید اما متاسفانه از ورود ارکستر یاد شده ممانعت شد. این موضوع با توجه به چیدمان صندلی و ابزار اجرای برنامه ارکستر مذکور در سالن، بشدت مورد کنجکاوی و اعتراض مردم علاقمند حاضر در مسابقات، همچنین میهمانان خارجی مدعو ،از یازده کشور جهان قرار گرفت و فضای نامناسبی را در سالن مسابقات ایجاد کرد.

 

با عنایت به اینکه حضور "ارکستر سمفونیک جمهوری اسلامی ایران" به عنوان بالاترین مرجع رسمی اجرای "سرود جمهوری اسلامی ایران"، پیش از آغاز مسابقات، صرفاً بعنوان اجرا کننده برنامه و نه تماشاگر، هیچ مغایرتی با ضوابط جاری کشور نداشته است، اقدام یادشده در شرایط فعلی جامعه و در میان افکار عمومی و علاقمندان به عرصه فرهنگ در کشور، حال و هوای مناسبی در پی نداشته و ندارد. توجه ویژه و گسترده رسانه های مکتوب و شبکه های مجازی به ممانعت یاد شده، موید حال و هوای نامناسب مذکور می‌باشد. از این‌رو سپاسگزار خواهد بود در این باره و موارد مشابه دستور پیگیری و هماهنگی های لازم را صادر فرمایید.

 

مضافاً باستحضار میرساند فدراسیون کشتی در نظر دارد در مراسم بین المللی افتتاحیه" جام جهان پهلوان تختی " که با حضور چندین کشور خارجی از نقاط مختلف جهان در دیماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود، از "ارکسترسمفونیک " برای اجرای "سرود جمهوری اسلامی ایران "و قطعه ای در خصوص "پهلوانی" و "جهان پهلوان تحتی " دعوت بعمل آورد. لطفاً دستور فرمایید در این خصوص نیز اقدامات و هماهنگی های لازم مبذول گردد، تا ان شالله دیگر شاهد ممانعت از اجرای "سرود جمهوری اسلامی ایران "توسط "ارکستر سمفونیک جمهوری اسلامی ایران"، در مسابقات بین المللی که میزبان آن " فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران "است، نباشیم.

 

رسول خادم

 

رییس فدراسیون