کد خبر: ۱۱۰۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۵

کوربین: کامرون با توسل به زور به دنبال رای پارلمان برای حملات هوایی در سوریه است



رهبر حزب اپوزیسیون انگلستان با انتقاداز طرح نخست‌وزیر این کشور برای حمله به سوریه و تعجیل در برگزاری جلسه رای‌گیری گفت وی با توسل به زور با با این مساله برخورد می‌کند.



به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد مجلس عوام این کشور، بعد از انجام بحث‌ و بررسی‌های لازم، روز چهارشنبه رأی خود را درباره طرح دولت برای پیوستن به حملات هوایی در سوریه، اعلام خواهد کرد.

هفته گذشته کامرون طرحی ۷ نکته‌ای را در پارلمان مطرح کرد که بر اساس آن انگلیس قصد دارد به حملات هوایی ائتلافی آمریکایی ضد داعش در سوریه ملحق شود.

این طرح با مخالفت عده زیادی در میان مردم انگلستان و همچنین چهره‌های سیاسی شامل رهبران احزاب کارگر، سبز و حزب ملی اسکاتلند روبروست.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، «جرمی کوربین» رهبر حزب اپوزیسیون و نماینده ضدجنگ پارلمان انگلیس با انتقاد از کامرون و جلسه رای‌گیری روز چهارشنبه (فردا) برای این طرح، گفت نخست وزیر با توسل به زورگویی برای راحتی سیاسی با یک مساله امنیت ملی برخورد می‌کند.

یک سخنگوی کوربین گفت «با رد کردن مناظره دو روزه، دیوید کامرون نشان می‌دهد که مناظره به نفع وی تمام نخواهد شد و طرحی که هفته پیش ارائه کرد، از هم پاشیده است.»

وی ادامه داد «نخست وزیر باید تعجیل در جنگ را کنار بگذارد تا به پارلمان اجازه دهد درباره این مساله تصمیم‌گیری کند.»

رهبر حزب کارگر انگلیس که خود مخالف جنگ در سوریه است این امکان را به اعضای حزب داده که رای خود را به این طرح کامرون بدهند. برخی از اعضای جنگ‌طلب حزب کارگر همچنین برخی از این افراد که در دولت سایه حضور دارند، با نظر کوربین مخالف و گفته‌ بودند در صورت اجبار به همراهی با کوربین از سمت خود استعفا خواهند کرد.