کد خبر: ۱۱۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۳

موضوع اصلی کشور رونق اقتصادی است/ در مجلس به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای شده است



لاریجانی گفت: کمبودهای بسیاری در مسائل فرهنگی کشور وجود دارد، اما موضوع اصلی کشور رونق اقتصادی است که نمود آن در آسیب‌های اجتماعی و مسائل فرهنگی هم دیده می‌شود.
 نشست‌خبری علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش با حضور خبرنگاران، عکاسان و تصویربردان رسانه‌های داخلی و خارجی آغاز شد.

مهمترین محورهای سخنان رئیس مجلس در این نشست‌خبری به شرح زیر است:

لاریجانی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس در راس امور بوده است؟ گفت: مرحوم مدرس از دریچه ملی به مسائل کشور می‌نگریست و این برای نمایندگان یک الگوست.

وی افزود: مرحوم مدرس با روحیه مستقل و شجاعت امورات مجلس را انجام می‌داد که نمایندگان مجلس باید به این امر توجه داشته باشند.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: اینکه مجلس در راس امور است چیزی نیست که در شرایط مختلف تغییر کند و این مهم در قانون اساسی آمده است.

لاریجانی تصریح کرد: مجلس در مسئله هسته‌ای با دید ملی به موضوع نگاه کرد و مجلس و نمایندگاه شجاعانه عمل کردند.

رئیس نهاد قانون‌گذاری کشور در پاسخ به سوالی درباره سفرهای خارجی نمایندگان مجلس، گفت: نمایندگان مجلس سفرها و ماموریت‌های خارجی زیادی نمی‌روند، مگر اینکه کمیسیون‌های مجلس ماوریتی را به آنان بسپارند.

لاریجانی درباره مسائل فرهنگی کشور گفت: کمبودهای بسیاری در مسائل فرهنگی کشور وجود دارد. موضوع اصلی کشور ما رونق اقتصادی است که نمود آن در آسیب‌های اجتماعی و مسائل فرهنگی هم دیده می‌شود.

رئیس مجلس درباره رابطه ایران با آمریکا تاکید کرد: رفتار امروز آمریکا نشان می‌دهد که با ایران دشمنی دارد و تا وقتی که این سیاست را داشته باشد، سیاست ایران همان فرمایشی است که مقام معظم رهبری مطرح کردند.

وی درباره اقتصاد مقاومتی گفت: باید برداشت درستی از اقتصاد مقاومتی داشت و یکی از این برداشت‌ها این است که اقتصاد مردمی شود. باید فضای رقابتی در کشور ایجاد شود. در مجلس در بعد نظارت و تقنین به موضوع اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای شده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه در مجلس نهم تاکنون حدود 200 طرح و لایحه تصویب شده است، خاطرنشان کرد: درباره طرح جرم سیاسی باید گفت که این طرح یک سال و نیم در مجلس معطل نمانده و تنها چند ماه است که مطرح شده است. قبول دارم که درباره روند تصویب طرح‌ها و لوایح کمی ترافیک در مجلس است.