کد خبر: ۱۱۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۸۷

نگاهي به بازار طلا بعد از لغو تحريم‌ها

 رئيس اتحاديه توليدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌هاي قيمتي گفت: با توجه به برداشته شدن تحريم‌ها از ماه آينده، مي‌توانيم تقاضاي چند ميليون نفري در بازارهايي همچون اقليم کردستان عراق، کشورهاي بلوک شرق، آذربايجان و ترکمنستان را که از دست داده‌ بوديم را احيا کنيم.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛ عبادالله محمدولي با اشاره به لغو تحريم‌هاي اقتصادي که ماه آينده اجرا مي‌شود و تاثيرات آن در بازار طلا تاکيد کرد: با توجه به اتمام تحريم‌ها، فضاي روبه جلويي داريم ولي بايد مسئولان و دستگاه‌هاي ذيربط از اين فضاي رقابتي نهايت استفاده را براي ورود توليدات ما به بازار‌هاي هدف ببرند که در اين زمينه وظايف دستگاه‌هاي مربوطه خطير‌تر مي‌شود.

وي اظهار کرد: اقليم کردستان عراق، کشورهاي بلوک شرق، آذربايجان و ترکمنستان از جمله کشورهايي بودند که در حوزه صادرات بازار بسيار خوبي براي ما محسوب مي‌شوند در حالي که به دليل مشکلات و موانعي که وجود داشت اين بازارها را از ما گرفتند و علي‌رغم ارتباطات بسيار خوب با آن کشورها، نتوانستيم به اين بازارها راه يابيم.

برخي تنگ‌نظري‌ها موجب شد بازار کشورهاي هدف از دست ما خارج شود
محمدولي با بيان اينکه برخي تنگ‌نظري ها نيز موجب شد اين بازارها از دست ما خارج شود و کشورهاي ديگر جاي ما را بگيرند، ادامه داد: با توجه به عدم حمايت‌ از صنايع به ويژه صنعت طلا در اين سالها با مشکلات و محدوديت‌هايي مواجه شديم که با برداشته شدن تحريم‌ها بايد نهايت استفاده را از اين فرصت کرد و دوباره بتوانيم بازار چند صد ميليون نفري را به دست آوريم.

به گفته رئيس اتحاديه توليدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌هاي قيمتي، در خيلي مواقع فرصت‌سوزي‌ها بيشتر از تحريم‌، صنعت طلا و جواهر را تحت فشار قرار داد.

وي با بيان اينکه بايد بتوانيم بازارهاي خوبي که در دوران تحريم از دست داديم دوباره به دست آوريم، گفت: با توجه به اين فضا و در کنار آن واقعيت‌هاي موجود و پتانسيل‌هايي که در اين بخش داريم بازار مناسبي براي صنعت طلا و جواهر پيش‌بيني مي‌کنيم.

محمدولي همچنين اظهار کرد: با توجه به برداشته شدن محدوديت‌ها فضايي براي فعاليت‌هاي مناسب به منظور توليد و صادرات طلا و جواهر در کشور مهيا شده که اين موضوع بستري را فراهم مي‌کند تا اين صنعت دوباره به فضاي کسب‌وکار برگردد.

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌هاي قيمتي در عين حال تاکيد کرد: بروکراسي‌هاي اداري، صادر‌کنندگان را از صادرات پشيمان کرده به گونه‌اي که آنها عطاي صادرات را به لقايش مي‌بخشند که اميد مي‌رود با برداشته شدن تحريم ها اين وضعيت بهبود يابد.

*ايسنا