کد خبر: ۱۱۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۷۰۸

اخبار لحظه به لحظه از آغاز اجرای «برجام» و لغو تحریم های ایران / آژانس تایید کرد: ایران به تعهداتش پایبند بود

زمان برای رسیدن به روز اجرای برجام و لغو تحریم‌های ایران به شماره افتاده است. 185 روز پس از حصول برجام در وین و با گذر از سنگ‌اندازی‌های مخالفان برجام، زمان زیادی تا برداشته شدن تحریم‌ها باقی مانده است.
زمان برای رسیدن به روز اجرای برجام و لغو تحریم‌های ایران به شماره افتاده است. 185 روز پس از حصول برجام در وین و با گذر از سنگ‌اندازی‌های مخالفان برجام، زمان زیادی تا برداشته شدن تحریم‌ها باقی مانده است.
زمان برای رسیدن به روز اجرای برجام و لغو تحریم‌های ایران به شماره افتاده است. 185 روز پس از حصول برجام در وین و با گذر از سنگ‌اندازی‌های مخالفان برجام، زمان زیادی تا برداشته شدن تحریم‌ها باقی نمانده است.

23:04: سفیر ایران در سازمان ملل: آزادی زندانیان، بنا برملاحظات انسان دوستانه بود

خبرگزاری ایرنا: سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل، آزادی زندانیان در ایران و آمریکا را بنا بر ملاحظات انسان دوستانه و درخواست های صورت گرفته از سوی مقامات ارشد دو کشور از طریق مذاکرات کنسولی دانست و افزود امیدواریم این روش،الگویی برای حل وفصل دیگر مسائل باشد.
آژانس تایید کرد: ایران اجرای تعهداتش را تکمیل کرده است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد: ایران به طور کامل به تعهدات خود طبق برنامه جامع اقدام مشترک عمل کرده است.

 یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دقایقی پیش گزارش خود را از راستی‌آزمایی اجرای تعهدات ایران آن‌گونه که در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) آمده است، منتشر کرد.


23:00: جابر انصاری: اندکی صبر، سحر نزدیک است

خبرگزاری میزان: حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت خارجه در مطلبی اعلام کرد: " رایزنی های دیپلماتیک همچنان ادامه دارد و هر لحظه این احتمال هست که با صدور گزارش آژانس، بیانیه مشترک اجرای برجام توسط دکتر ظریف و خانم موگرینی قرائت شود.

وی گفت: اندکی صبر، سحر نزدیک است. 



22:58: دبکافایل مدعی شد: خودداری آژانس از انتشار گزارش پایبندی ایران به برجام

خبرگزاری صدا و سیما: دبکا فایل مدعی شد: آژانس همچنان از ارائه گزارش درباره پایبندی ایران به توافق هسته ای خودداری می کند.

دبکا فایل نوشت: گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پایبندی کامل ایران به توافق هسته ای که قرار بود صبح روز شنبه منتشر شود تا عصر روز شنبه همچنان منتشر نشده است.

 علت منتشر نشدن این گزارش مسایلی است که همچنان درباره پایبندی ایران به تعهداتش براساس توافق هسته ای وجود دارد و برطرف نشده است. 



22:55: ترامپ: تبادل زندانيان با ايران آبروريزي است!

شبکه تلويزيوني سي ان ان گزارش داد؛  دونالد ترامپ از  نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آينده آمريکا در واکنش به تبادل زندانيان ايران و آمريکا گفت: من از اين تبادل زندانيان خيلي خوشحالم ولي باز هم مي گويم که اين موضوع آبروزي تمام عيار و رسوايي کامل است.



22:40: گفتگوی روحانی با مردم به فردا موکول شد

خبرگزاری ایسنا: گفت‌وگوی تلویزیونی رییس جمهوری با مردم به فردا(یک شنبه) بعد از ظهر موکول شد.

پیش از این اعلام شده بود که حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور ایران پس از قرائت گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و پایان تحریم‌های ظالمانه از طریق تلویزیون به طور مستقیم با مردم صحبت خواهد کرد.



22:28: جزئیات آزادسازی و مصرف 30 میلیارد دلار منابع بلوکه شده ایران

خبرگزاری ایرنا: رئیس کل بانک مرکزی با اعلام جزئیات آزادسازی 30 میلیارد دلار منابع بلوکه شده با اجرای برجام، گفت: ورود این میزان ارز به کشور منطقی نیست و تلاش می شود از آن برای واردات کالاهای مورد نیاز بهره گرفت.



22:21: امشب حتما گزارش آمانو منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: یک مقام مسئول در دبیرخانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: امشب حتما گزارش یوکیا آمانو درباره تایید انجام تعهدات ایران در راستای اجرای برجام منتشر خواهد شد و اگر نشود بیانیه‌ای صادر خواهد شد.

آژانس در بیانیه‌ای راستی آزمایی فعالیت‌های ایران را اعلام خواهد کرد.
18:11: بانک مرکزی: رفع محدودیت های بانکی تا ساعاتی دیگر/ مبادلات مالی بین المللی از سر گرفته خواهد شد



17:44: سباستین کورتز، وزیر خارجه اتریش وارد هتل کوبورگِ وین شد.



17:29: پایگاه اطلاع‌ رسانی هیل: کنگره به دنبال تضعیف برجام از طریق اعمال تحریم‌ علیه ایران است



17:09: افزایش حمایت مردمی از اجرای برجام

خبرگزاری ایرنا:  زمان اجرای عملی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در حالی بزودی فرا می رسد که لحظه به لحظه بر شمار صفحه ها و کارزارهای اینترنتی (کمپین) حمایت مردمی و اعضای این گروه ها افزوده می شود.

رصد شبکه های اجتماعی نشان می دهد شماری از فعالان این عرصه با هدف حمایت از اجرای برجام چندین صفحه و کارزار تبلیغاتی و مردمی راه انداخته اند.
15:52: زیبا کلام: باید به ظریف جایزه داد

دکتر صادق زیبا کلام، با اشاره به اینکه تمامی اقدامات برای اجرایی شدن صورت پذیرفته است ، گفت : هیچ دلیلی برای عملی نشدن برجام وجود ندارد و به طور حتم  اجرایی خواهد شد.

زیبا کلام با بیان این که اگر بناست جایزه ای در این باره اهدا شود باید بین ظریف و جان کری باشد، خاطر نشان کرد: این دو وزیر امور خارجه تمام تلاش خود را به کار بستند تا  براساس  شرایط و مشکلات کشورهای مقابل  قدم بردارند که در نهایت هم موفق شدند.



15:49: جان کری وارد وین شد


خبرگزاری فارس: جان کری وزیر خارجه آمریکا برای دیدار با محمد جواد ظریف و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در راستای اجرای برجام وارد وین پایتخت اتریش شد.



15:46: توئیت موگرینی درباره برجام

خبرگزاری صدا و سیما: فدريکا موگريني مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در پيامي در حساب کاربري توئيتر خود اعلام کرد وي و وزير امور خارجه ايران روز شنبه براي «کامل کردن» توافق هسته اي که ژوئيه گذشته به دست آمد در وين ديدار کرده اند. 



15:35: آیت الله هاشمی لغو تحریم‌ها را به رهبری، دولت و مردم تبریک گفت

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با توجه به انجام مراحل پایانی برجام و انجام تعهدات طرفین از پشتکار رئیس جمهور، دولت و به ویژه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که تحت حمایت کامل رهبری معظم انقلاب انجام شد، تشکر و قدردانی کرد و این موفقیت را به رهبر انقلاب، دولت و به ویژه مردم غیور و وفادار ایران تبریک گفت. 



15:01: منبع نزدیک به تیم هسته‌ای: خبر قرائت بیانیه در روز یکشنبه صحیح نیست.




14:56: وزیر امور خارجه کشورمان که برای اعلام "روز اجرای" برنامه جامع اقدام مشترک در وین به سر می‌برد عصر امروز (شنبه) با همتایان آمریکایی و اتریشی خود دیدار می‌کند.



14:37: آمریکا: اصلی‌ترین تعهد ما رفع تحریم‌هاست

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره‌ی اجرای برجام و اتفاقاتی که در آمریکا و در راستای انجام تعهداتش قرار است صورت گیرد، بیان کرد: همزمان با اعلام آغاز اجرای توافق هسته‌ای، ما نیز در آمریکا باید اطلاعیه‌های مرتبط را صادر کنیم و واضح است که اصلی ترین اقدامی که ما باید در روز اجرای برجام انجام دهیم، رفع تحریم‌ها است.



14:07: انتظار سی ان ان برای آغاز اجرای برجام

خبرگزاری ایرنا: شبکه تلویزیونی سی.ان.ان امروز (شنبه) با تاکید بر «انتظار در وین برای آغاز اجرای برجام»، گزارش داد: از هم اکنون، هرلحظه امکان برداشته شدن تحریم های ایران وجود دارد، زیرا تمامی راه های دیپلماتیک در این زمینه پیموده شده است.



14:06: مرور مراحل روز اجرا در گفت و گوی موگرینی و ظریف

خبرگزاری ایرنا: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) دقایقی پس از ورود به وین، با فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا به گفت و گو نشست که این گفت و گو بعد از کمتر از 30 دقیقه پایان یافت.

ظریف و موگرینی در ملاقات امروز آخرین بحث های مربوط به روش و مراحل اقدام مربوط به روز اجرا را مرور کردند.

تحولات منطقه از دیگر محورهای بحث وزیر امور خارجه ایران و هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود.

علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، سید عباس عراقچی رییس ستاد پیگیری اجرای برجام و حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت خارجه هم در این دیدار حضور داشتند.



13:15: کری تا دقایقی دیگر لندن را به مقصد اتریش ترک خواهد کرد. وی بعد از ساعت 13:00 به وقت محلی به وین خواهد رسید.



13:14: انتشار بیانیه ایران و کشورهای گروه ۱+۵ درباره اجرای برجام تا ساعتی دیگر

خبرگزاری مهر: بیانیه ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ درباره اجرای برجام تا ساعتی دیگر در مقر سازمان ملل در وین منتشر می‌شود.



13:13: تصویری از دیدار ظریف و موگرینی در وین

اخبار لحظه به لحظه از آغاز اجرای «برجام» و لغو تحریم های ایران



12:55: ظریف و موگرینی در وین دیدار کردند

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه کشورمان که در وین به سر می‌برد با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ دیدار کرد.



12:40: پاسخ شوخ‌ طبعانه صالحی به تاخیر در گزارش آمانو

خبرگزاری ایسنا: علی‌اکبر صالحی که به همراه محمد جواد ظریف و معاونانش به وین سفر کرده در مسیر تهران وین واکنش جالبی به تاخیر در ارائه گزارش آمانو داشت.

 رییس سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگویی صمیمانه با خبرنگاران همراه در هواپیما در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر این که علت تاخیر در ارائه گزارش آمانو چیست؟ به شوخی گفت: برای این که این هواپیما را همین جا بگذاریم و با یک هواپیمای نو برگردیم!



12:13: ظریف: روز اجرای برجام، وقت آن شده تا دست در دست هم جهان را از افراطی‌گری نجات دهیم


نسیم آنلاین: حمدجواد ظریف وزیر امورخارجه در توئیتر خود نوشت: روز اجرای برجام، اکنون وقت آن برای همگان علی الخصوص ملل مسلمان فرا رسیده است که دست در دست هم دهند و جهان را از افراطی گری و خشونت نجات دهند- ایران آماده است.