کد خبر: ۱۱۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۸۴

انگلیس علیه روسیه جنگ اطلاعاتی راه انداخته

 «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: دولت انگلیس ورسانه های این کشور علیه روسیه جنگ اطلاعاتی راه انداخته اند وادعاهای کذب می کنند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛ خانم زاخارووا گفت: شرکای انگلیسی می خواهند به افکار عمومی کشور خود و جامعه جهانی القاء کنند که روسیه سیاست خارجی خصمانه علیه انها اجرا می کند.

وی افزود : مقام های انگلیسی می خواهند روسیه را نمونه ای ازیک کشور شرور معرفی کنند که حتی ازشاخص های دوره جنگ سرد هم فراتررفته است. این سطح جدید جنگ اطلاعاتی علیه روسیه است.

زاخارووا گفت : اگر قبلا کسی درمورد جنگ اطلاعاتی انگلیس علیه روسیه شک داشت امروز با اطمینان کامل می توانیم بگوییم این کشور ورسانه های آن به مقابله با روسیه پرداخته اند. لندن جنگ اطلاعاتی برنامه ریزی شده علیه روسیه راه انداخته است.

وی ادامه داد: وضعیت به این صورت نیست که رسانه های انگلیس به مواردی اشاره می کنند و سپس آن را تایید یا تکذیب می کنند بلکه جنگ اطلاعاتی تمام عیار مطرح است که از مدتها پیش بدون ارائه مدارک شواهد علیه روسیه مطرح می شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نمونه ای ازاین رفتار خصمانه انگلیس علیه کشورش را به دروغپردازی های لندن در مورد عملیات هوافضای روسیه در سوریه اشاره کرد و افزود: انگلیس روسیه را به مداخله نظامی درسوریه وتشدید بحران ومناقشه در این کشور متهم می کند.آنچه که دراتهامات انگلیس علیه روسیه مطرح می شود بی اساس وکذب محض است.

وی ادامه داد: ازچند سال پیش شاهد رویارویی مسلحانه داخلی درسوریه هستیم و نیروی هوافضای روسیه در پاییز سال 2015 در این کشور وارد عمل شد.

زاخارووا گفت: باید اصول خبرنگاری را در پوشش اخبار رعایت و از گمراه کردن افکار عمومی خودداری کرد. علاوه بر ان باید تاکید کنم بدون اجرای عملیات هوافضای روسیه در سوریه، بسیار بعید بود که روند مذاکرات ژنو آغاز می شد.

وزیر امور خارجه روسیه نیز روزچهارشنبه درپی اتهامات وزیرخارجه انگلیس به روسیه اعلام کرد : مقام های غربی بدون مدرک وشواهد علیه اقدامات ضدتروریستی روسیه در سوریه ادعاهای کذب می کنند.

به گزارش شبکه پنجم تلویزیون روسیه، «سرگئی لاوروف» درجمع خبرنگاران گفت: به ادعاهای تکراری مقام های انگلیسی وسایر کشورهای غربی عادت کرده ایم که عملیات هوافضای روسیه درسوریه را به عنوان اقداماتی توصیف می کنند که به حل وفصل بحران سوریه هیچ کمکی نمی کند.

هاموند روزدوشنبه گفته بود که اقدامات روسیه درسوریه مواضع داعش را تقویت کرده است.

وی مدعی شد اقدامات «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه تلاش های بین المللی برای پایان دادن به جنگ داخلی درسوریه را تضعیف می کند وحملات روسیه علیه داعش با هدف تقویت دولت «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه انجام می شود.

وزیر خارجه روسیه در ادامه سخنان خود تاکید کرد که هاموند دراظهارات خود بر هیچ واقعیت وشواهدی استناد نمی کند وادعای وی نگرانی شرکای غربی ما راازکارایی بالای عملیات مشترک نیروی هوافضای روسیه وارتش سوریه را در حریم هوایی این کشور نشان می دهد که برای دستیابی به اهداف تعیین شده از سوی جامعه جهانی در وهله اول برای مقابله با تهدید تروریستی در سوریه صورت می گیرد.

وی ادامه داد : به این ادعاهای بی اساس عادت کرده ایم وفقط مختص به موضوع سوریه نیست. در بسیاری ازمسایل مهم سیاسی جهانی شرکای غربی ترجیح می دهند که بدون ارائه شواهد سخن گویند زیرا هیچ کس نمی تواند علیه ما مدرکی را ارائه کند.

وی افزود: درمورد اظهارات هاموند هم باید بگویم به درخواست وی هر از چندگاهی در حاشیه برنامه های بین المللی دیدار می کنیم اما وی هیچ ایرادی را مطرح نمی کند زیرا نمی تواند علیه ما مدرکی را ارائه کند. معمولا در حالت کلی دعوت به همکاری می کند که ما آمادگی داریم.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: اما تمام کانال های برای چنین همکاری به ابتکار طرف انگلیسی مسدود شده است. احتمالا مقام های انگلیسی می خواهند که از این کشور به عنوان یکی از شرکت کنندگان در روند حل و فصل مسایل خاورمیانه یاد شود.

لاوروف گفت : اگر ایرادی در مورد عملیات هوافضای روسیه در سوریه دارند باید متذکر شوم رئیس جمهوری روسیه ازروز نخست این عملیات از تمام کشورهای علاقمند در وهله اول آمریکا و سایر شرکت کنندگان در ائتلاف آمریکایی دعوت به هماهنگی اقدامات در مبارزه با تروریسم کرد.

*ایرنا