کد خبر: ۱۱۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۹

دی‌میستورا: گروه‌های سوری به طور جدی وارد مذاکرات شوند

  فرستاده سازمان ملل به سوریه در گزارش خود به شورای امنیت اعلام کرد که همچنان به گفتگوهایش با طرف‌های اصلی سوری ادامه می‌دهد و قصد دارد در سریع‌ترین زمان ممکن مذاکرات صلح سوریه را از سر بگیرد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در گزارش خود درباره تعویق مذاکرات میان طرف‌های سوری به شورای امنیت گفت: من تصمیم گرفتم به دلیل افزایش خشونت‌ها مذاکرات را به حالت تعلیق درآورم در حالی که ما انتظار داشتیم شاهد اتفاقاتی خوب در خاک سوریه باشیم.

وی افزود: هیات دولت سوریه بر این اساس رفتار می‌کرد که همچنان در مرحله مقدماتی قرار دارد و خواهان دستیابی به توضیحاتی درباره مسائل اجرائی است.

دی میستورا به شورای امنیت اعلام کرد که همچنان به گفتگوهایش با طرف‌های اصلی سوری ادامه می‌دهد و قصد دارد در سریع‌ترین زمان ممکن مذاکرات صلح سوریه را ازسر بگیرد.

وی در گزارش خود خواهان فشار بر طرف‌های سوری شد تا به طور جدی وارد مذاکرات شوند و با مسائل اجرایی و پیش شرط وقت را تلف نکنند.

منابع دیپلماتیک نیز اعلام کردند که دی میستورا دیدگاه هیات دولت و مخالفان را به این شورا اعلام کرده بدون اینکه نام مخالفانی را که با آن‌ها در ژنو دیدار کرده، ذکر کند.

نشست ژنو3 اخیرا میان طرف‌های سوری برگزار شد اما به دلیل پیش شرط‌های مخالفان و افزایش اختلافات به ششم اسفند موکول شد.

*ایسنا