کد خبر: ۱۱۸۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۵۲
شیخ « نبیل قاووق» نائب رئیس شورای اجرائی حزب الله لبنان:

ادعای «پادشاهی خیر» عربستان رنگ باخته است

 شیخ « نبیل قاووق» نائب رئیس شورای اجرائی حزب الله لبنان تاکید کرد:عصبانیت و خشم برخی طرف های غربی و عربی از شکسته شدن محاصره نبل و الزهرا، دروغین و فریبکاری آنها را که مدعی پایان محاصره ملت سوریه هستند ، فاش ساخته و تاکید می کند که رژیم سعودی در محاصره اهالی شهرک های سوری کفریا و الفوعه و نبل و الزهرا دست داشته است.

به گزارش ایرنا، شیخ نبیل قاووق در مراسم تکریم شهید محمد جواد عباس الحجازی از شهدای مقاومت، خاطرنشان کرد که « رژیِم سعودی امروز هم خواستار ادامه محاصره شهرک ها و روستاهای سوریه توسط تروریست های تکفیری است و با این رفتار چهره واقعی آل سعود به نمایش گذاشته شده و ادعای پادشاهی خیر رنگ باخته است».

وی تصریح کرد: رژیم سعودی که به یمن حمله کرده، بحرین را اشغال کرده و در سوریه و عراق آتش افروزی کرده و به حلب و ادلب موشک می فرستد تا تروریست های تکفیری ملت بی گناه سوریه را قتل عام کنند، تاکنون حتی یک گلوله به سوی اسرائیل شلیک نکرده است.

نائب رئیس شورای اجرائی حزب الله اظهارداشت: ارتش سعودی که به مداخله در سوریه تهدید می کند، تاکنون حتی صهیونیست ها را تهدید نکرده که برای آزادسازی فلسطین و کمک به اهالی غزه اقدامی می کند.

شیخ نبیل قاووق گفت: اگر نبود حمایت ها رسمی و غیر رسمی و کمک های مالی و تسلیحاتی امیران برخی کشورهای عرب حوزه خلیخ فارس ، تکفیری ها هرگز نمی توانستند در همه کشورهای جهان از جمله سوریه مرتکب جنایت شوند.

وی افزود: همه ناظران تاکید کرده اند که ارتش سعودی تاکنون همه تاسیسات شهری و دینی در یمن را هدف گرفته اما حتی یک پایگاه داعش را مورد حمله قرار نداده است و این بهترین دلیل است که داعش از جنگ سعودی ها علیه یمن بیشترین سود را می برند.

نائب رئیس شورای اجرائی حزب الله با تاکید به این که « ما هرگز دست از حمایت اهالی و مسئولیت های اخلاقی و انسانی خود بر نمی داریم»، تاکید کرد که « ایران همواره در کنار ملت سوریه از جمله در نبل و الزهرا و کفریا و الفوعه بوده است.

شیخ نبیل قاووق اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران عمق راهبردی نیروهای منطقه در مبارزه با خطر تروریسم تکفیری و صهیونیستی است و در طرف مقابل نیروهای شرور قرار دارند که درصدد ایجاد شرارت در منطقه هستند که نه تنها حاضر به کمک به ملت فلسطین نیستند بلکه با ملت های بحرین، سوریه ، یمن و عراق می جنگند.

وی تاکید کرد:رژِیم سعودی باید مسئولیت بزرگ ادامه رنج های ملت های منطقه از جمله بحرین، سوریه ، یمن را تحمل کند زیرا همچنان از تکفیری ها و اندیشه وهابی و داعشی وحشی حمایت می کند که به چیز به جز ریختن خون بی گناهان نمی اندیشند.

نائب رئیس شورای اجرائی حزب الله خاطرنشان کرد: شاید اروپائی ها و آمریکائی ها از داعش و امثال آن بترسند اما اهالی نبل والزهرا، کفریا و الفوعه ، مدافعان حرم حضرت زینب (س) هرگز از آنها نمی ترسند زیرا در قلب های آنها عزمی از جنس عزم و اراده حضرت امام علی (ع) و قهرمانی مانند حضرت عباس (ع) نهفته است و به ایمانی متصل هستند و آن ایمان اهل بیت آل محمد (ص) است.

شیخ نبیل قاووق در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید به این که « گسترش تروریست ها در سوریه خطری راهبردی برای لبنان و همه کشورهای منطقه است» ، گفت که برای مواجهه با این خطر و حمایت از لبنان باید طرح تکفیری در سوریه را نابود کرد.

وی تصریح کرد: در زمانی که اروپا هزاران کیلومتر با سوریه فاصله دارد، اروپائی ها می گویند که داعش به خطری برای آنها تبدیل شده است ، پس چگونه این گروه تروریستی تکفیری نمی تواند برای لبنان خطرآفرین باشد و برخی در لبنان همچنان نسبت به وجود این خطر شک و تردید دارند به ویژه این که گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش و جبهه النصره در مرزهای سوریه و لبنان هستند و حتی بخشی از خاک لبنان را اشغال کرده اند.

نائب رئیس شورای اجرائی حزب الله خاطرنشان کرد: خطر داعش و جبهه النصره متوجه همه مردم و احزاب و طوائف و حاکمیت لبنان است و تنها با تمسک به معادله ارتش ، ملت و مقاومت می توان جلوی آن را گرفت.

شیخ نبیل قاووق تاکید کرد: رزمندگان مجاهد و قهرمان مقاومت مانع گسترش حضور داعش از الرقه سوریه تا عرسال لبنان می شوند و ارتش لبنان هم توانسته است با فداکاری مانع رسیدن تروریست های تکفیری به ساحل لبنان شوند.

وی اظهارداشت: لبنان قوی تر از آن است که به عرصه تکفیری ها تبدیل شود و بزرگتر از تحت قیمومیت و هیمنه سعودی ها قرار گیرد.