کد خبر: ۱۱۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۲۶
مداح‌ معروف برنده انتخابات را معرفی کرد

بده‌بستان مداحان و اصولگرایان

«شک نکنید اصولگراها برنده‌اند؛ چون هیات‌ها بسیج شده‌اند». کسی که با قاطعیت این خبر را داده است کسی نیست جز منصور ارضی، مداح معروف تهرانی که به «حاج منصور» مشهور است و مداحان خبرسازی چون سعید حدادیان، محمود کریمی، عبدالرضا هلالی و حسین سازور شاگردانش هستند.
«شک نکنید اصولگراها برنده‌اند؛ چون هیات‌ها بسیج شده‌اند». کسی که با قاطعیت این خبر را داده است کسی نیست جز منصور ارضی، مداح معروف تهرانی که به «حاج منصور» مشهور است و مداحان خبرسازی چون سعید حدادیان، محمود کریمی، عبدالرضا هلالی و حسین سازور شاگردانش هستند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، حالا هم در فهرست انتخاباتی اصولگرایان یک سهم دارد. در حالی که جای افراد سرشناسی چون محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه، اسدالله بادامچیان قائم‌مقام دبیرکل حزب موتلفه، حسین طلا، حسین مظفر و حسین نجابت نمایندگان فعلی مجلس و همچنین محمد حسینی و فریدون عباسی از دولتمردان محمود احمدی‌نژاد در فهرست اصولگرایان خالی است اما سیدعلی قریشی، عضو هیات‌مدیره موسسه قدیم‌الاحسان (موسسه فرهنگی و هنری که توسط منصور ارضی راه‌اندازی شد) در این فهرست قرار گرفته است تا برای اولین‌بار مداحان سهمی در فهرست انتخاباتی جریان راست داشته باشند.

قرار گرفتن یک چهره نزدیک به منصور ارضی، مداح مشهور تهرانی در فهرست اصولگرایان در حالی صورت گرفته است که مدت زیادی از تهدید انتخاباتی اصولگرایان از سوی سعید حدادیان نمی‌گذرد. حدادیان که شاگرد و مرید منصور ارضی است تابستان پارسال در حالی که هنوز خبری از شورای ائتلاف اصـولگـرایان نبود، به بزرگان جریان راست هشدار داد که اگر اصولگرایان برای انتخابات به وحدت نرسند، مداحان برای انتخابات فهرست جداگانه می‌دهند. هشداری که به نظر می‌رسد از سوی اصولگرایان جدی گرفته شده است تا جایی که سهمی به مداحان اختصاص دادند و حالا هم منصور ارضی با قطعیت خبر می‌دهد که اصولگراها برنده انتخابات اسفندماه هستند. او پیش از این نیز خبر ساماندهی مداحان برای فعالیت جدی در انتخابات به نفع اصولگرایان را اعلام کرده بود. همین چند هفته پیش وقتی به منزل یکی از نامزدهای مجلس خبرگان رهبری برای برگزاری مراسم عزاداری رفته بود اعلام کرد سه هزار مداح در تهران ساماندهی شده‌اند تا به گفته او آنچه را «تلخکامی برجام» خوانده است در انتخابات جبران کنند.

طیفی که منصور ارضی می‌‌گوید برای انتخابات اسفندمـاه سامانـدهی شده‌اند در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 هم به رسم همیشگی از تریبون‌های خود برای تبلیغات به نفع نامزدهای اصولگرا بهره بردند اما آن زمان خبری از ساماندهی نبود و هر کس به نفع یکی تبلیغات کرد. منصور ارضی، سعید حدادیان و مهدی سلحشور از سعید جلیلی حمایت کردند، محمود کریمی از کاندیداتوری محسن رضایی و عبدالرضا هلالی هم به نفع محمدباقر‌ قالیباف مداحی و تبلیغات می‌کرد. اما حالا که اصولگرایان هم نهضت انصراف به راه انداخته‌اند و دیگر اعتقادی به مرگ تفکر اصلاح‌طلبی ندارند تکلیف مداحان هم مشخص است و قرار است برای این انتخابات با انسجام و برنامه پیش روند. برنامه‌ریزی‌ها را هم از قبل انجام داده‌اند. از مدت‌ها قبل از آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس، یعنی همان زمان که دولت منتخب مردم در سال 92 روی کار آمد، وزیر امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و سپس حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و بعد از او علی لاریجانی، ‌رئیس مجلس در مرکز سیبل آنان قرار داشتند و بیشترین تذکرها، هشدارها و تهدیدها به سمت آنان بود. حالا هم که عزم‌شان جزم شده است تا با «بسیج هیات‌ها» «تلخکامی برجام» را جبران کنند. به نتیجه‌اش هم بسیار اطمینان دارند؛ طوری که «حاج منصور» اصولگرایان را برنده انتخابات معرفی می‌کند و می‌گوید: «شک نکنید اصولگرایان برنده انتخابات هستند.»