کد خبر: ۱۱۸۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۱۶

تعدی قایق کره‌شمالی به آب‌های کره‌جنوبی

 یکی از مقامات نظامی کره جنوبی اعلام کرد، یکی از قایق‌های گشت زنی کره شمالی اوایل صبح امروز (دوشنبه) وارد آب‌های کره جنوبی شد و پس از آنکه نیروی دریایی این کشور تیرهای هوایی شلیک کرد، این قایق متجاوز عقب نشینی کرد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir) به نقل از خبرگزاری رویترز، این تعدی و تعرض در بحبوحه تنش‌های شدید در شبه جزیره کره و یک روز پس از آن صورت گرفت که کره شمالی راکت دوربردی را که حامل یک ماهواره بود به فضا پرتاب کرد؛ اقدامی که کره جنوبی و دیگر کشورهای جهان آن را یک آزمایش موشکی می‌دانند.

این مقام نظامی کره جنوبی گفت: این قایق گشت زنی ساعت 6:55 به وقت محلی صبح امروز از "خط مرز شمالی" که پیونگ یانگ آن را به رسمیت نمی‌شناسد در دریای زرد واقع در غرب شبه جزیره کره و نزدیک به جزیره "سوچه تونگدو" عبور کرد.

خبرگزاری یونهاپ گفت: این قایق گشت زنی کره شمالی علی رغم هشدارهای نیروی دریایی کره جنوبی از این خط مرزی عبور کرد و پس از آنکه نیروی دریایی این کشور پنج تیرهوایی شلیک کرد، این قایق گشت زنی عقب نشینی کرده و در ساعت 7:15 صبح به وقت محلی از خط مرز شمالی خارج شد.

کره شمالی از به رسمیت شناختن "خط مرزی شمالی" که در پایان جنگ کره از سال 1950 تا 1953 میلادی تعیین شد، امتناع کرده و بارها با تعدی کشتی‌هایش این خط مرزی را به چالش کشیده و اخیرا نیز به نزدیکی یا آن طرف خط مرز شمالی شلیک‌های توپخانه‌ای کرده است.

*ایسنا