کد خبر: ۱۱۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۷۸

توهین های دامنه دار رسانه عربستانی علیه ورزش ایران

 یک رسانه عربستانی این بار علیه رسانه های ایرانی نوشته است.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛ چند روز پیش روزنامه الریاضیه عربستان در گفت و گویی که با یک فعال حقوقی سعودی - انگلیسی داشت، سخنانی واهی و به دور از منطق را درباره میزبانی ایران از تیم های عربستانی منتشر کرد که با واکنش رسانه های ایرانی همراه شد.

این خبر که در خبرگزاری‌های سرشناس ایرانی به ویژه ایسنا منتشر شد، به نظر می رسد باعث خشم سعودی‌ها شده است و این بار باعث شده تا آن به رسانه های ایرانی توهین کنند.

سایت الریاضیه عربستان در ادامه یاوه‌گویی‌هایش، این بار رسانه های ایرانی به دروغگویی، شایعه پراکنی و گمراه کردن افکار عمومی متهم و تاکید کرد رسانه های ایرانی تحت تاثیر جهت‌گیری‌های سیاسی هستند و در خبری که منتشر کردند نوشتند که ایران یک هوادار اهوازی الهلال را اعدام کرده است.

سایت الریاضیه عربستان در ادامه خبرش، گفت‌وگویی را با ناصر حمدان، ناظر پیشین کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام داد و این ناظر عمانی تاکید کرد تماشاگران ایرانی به هنگام میزبانی از نمایندگان عربستان و دیگر کشورهای عربی، شعارهای نژادپرستانه‌ای را سر می دهند اما چون ناظران از تجربه لازم برخوردار نیستند، چنین شعارهایی را حساس و غیر قانونی نمی دانند و به همین خاطر مجازاتی برای تیم های ایرانی در نظر نمی گیرند.

او گفت: بر این باور هستم که بعضی از ناظران بازی‌ها کم تجربه هستند. آنها نمی دانند چنین شعارهایی تا چه اندازه خطرناک هستند و به همین خاطر در گزارش خود به چیزی اشاره نمی کنند و محرومیتی هم برای باشگاه های ایرانی در نظر گرفته نمی شود.

 *ایسنا