کد خبر: ۱۱۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۷۲

شاه سعودی خود را مدافع همه مسلمانان خواند!

 شاه سعودی در تازه ترین سخنان خود دخالت‌های نظامی مستقیم و غیرمستقیم کشورش در مناطق مختلف از جمله یمن، سوریه و عراق را دفاع از همه مسلمانان و کشورهای آنها خواند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛ سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی در سخنرانی خود در جمع شماری از ادبا و فرهنگیان شرکت کننده در جشنواره جنادریه گفت: عربستان با اعراب ومسلمانان در سراسر جهان برای دفاع از کشورهایشان همکاری می کند و حق دارد از خودش دفاع کند.

وی افزود: این سرزمین شما، سرزمین اعراب و مسلمانان است.ما همانطور که پافشاری می کنیم که منطقه ما از امنیت و صلح برخوردار باشد، حق داریم از خودمان –بدون دخالت در امور دیگران- دفاع کنیم. از دیگران می خواهیم که در امور داخلی ما دخالت نکنند. بنابراین بار دیگر می گویم و تکرار می کنم که ما از سرزمین مسلمانان دفاع می کنیم.

عربستان سعودی به طور علنی حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی خود از گروههای مسلحی را که علیه دولت و مردم سوریه از بیش از چهارسال پیش می جنگند، اعلام کرده است.

براساس برخی گزارشها، تاکنون بیش از 250 هزار نفر در سوریه کشته شده و چند میلیون نفر از مردم در داخل یا خارج از این کشور آواره شده‌اند.

شاه سعودی مدعی شد: ما با برادران عرب و مسلمان خود در سراسر مناطق برای دفاع از کشورهایشان و تضمین استقلال خود و محافظت از نظام های آنها همکاری می کنیم.

عربستان سعودی از نزدیک به یکسال پیش به حملات هوایی و دریایی و زمینی به یمن دست زده است. در این حملات 7 هزار نفر جان باخته و 12 هزار تن زخمی شده‌اند و ساختار زیربنایی این کشور فقیر ویران شده است.

عربستان سعودی این اقدام را به زعم خود برای حمایت از عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن و حمایت از یک گروه داخلی در یمن علیه دیگر گروهها انجام داده است.

شاه سعودی در ادامه سخنرانی خود بدون اشاره به گروههای مسلح مورد حمایت عربستان و اقدامات تروریستی آنها گفت: عربستان قبله مسلمانان است و حرمین شریفین، مسئولیت بزرگ ما است.. دین ما اسلام، دین عدالت و میانه روی و رحمت است. تروریسمی که مدعی اسلام هستند، هیچ ارتباطی به اسلام ندارند. اسلام دین محبت و همکاری است. در کشور شما، عربستان بحران و ناآرامی وجود ندارد. من مسئول امنیت کشورتان هستیم. سرزمین حرمین برای شما امن است.

*تسنیم