کد خبر: ۱۱۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۷۶

توصیه‌های انتخاباتی وزیر اطلاعات به نامزدها

 حجت‌الاسلام علوی گفت: کاندیداها و طرفداران آنان با رعایت اخلاق و شرع مقدس در چارچوب قانون تبلیغ کنند و از تخریب دیگران و عوام‌فریبی و قول‌های ناممکن پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات به مناسبت ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی بعد از ظهر امروز در مرکزجامع علمی و کاربردی حضور یافت و برای اساتید و رؤسای مراکز دانشگاه جامع علمی و کاربری سخنرانی کرد.

وزیر اطلاعات با اشاره به انقلاب‌ها و مبارزات در سایر کشورها گفت: انقلاب‌ها و مبارزات دو ضلع دارد یا نظامی است یا سیاسی؛ در انقلاب اسلامی ایران که یک انقلاب استثنایی بود امام(ره) فعالیت را در اسلحه نمی‌دید بلکه در مردم می‌دید و تکیه ایشان بر مردم بود؛ امام(ره) در راهبردها و هدایت‌های خود هیچ وقت توصیه به تهیه اسلحه و کار نظامی نمی‌کردند.

وی افزود: امام(ره) تأکیدشان بر حرکت مردمی و وحدت بود؛ امام(ره) نه تنها قدرت مردم را قدرت فائقه می‌دانستند بلکه برعکس کسانی که نیروی نظامی را برای سرنگونی حکومت طاغوت می‌دانستند فکر می‌کرد.

وی گفت: امام(ره) نیروهای نظامی و ارتش را بخشی از مردم می‌دانستند و همیشه سخن و خطاب‌شان به آنها مهربانی بود و مردم نیز به تبعیت از امام(ره) با شاخه گل از ارتش استقبال می‌کردند که این حرکت و نگاه امام(ره) باعث تحول در ارتش شد.

وزیر اطلاعات بیان داشت: این نوع نگاه و در ادامه نگاه مقام معظم رهبری به مردم و مردمی بودن، باعث تداوم انقلاب شکوهمند اسلامی است.

علوی افزود: فرهنگ اسلامی، پیامبر(ص) را برای مردم می‌داند، قرآن را برای مردم می‌داند، مکتب برای مردم و همه جا همه چیز برای مردم است. امام(ره) خودش را برای مردم و ارزش و بهاء را به مردم می‌دادند و فرمودند شما حرمت مردم را حفظ کنید، اگر مردم باشند دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند. در مدیریت 8 سال دفاع مقدس نیز همین‌گونه بود، همه اش مردم بود، امام(ره) با قدرت و با حضور همه اقشار مردم آن حماسه ها را آفریدند.

وزیر اطلاعات حضور مردم را باعث تحکیم پایه‌های نظام دانست و گفت: با پیام امام(ره) بود که مردم در همه صحنه‌ها حضور داشتند و از شهادت و مرگ در راه خداهراسی نداشتند و با قدرت حضور آنها تمام حیله‌های دشمنان در دوران دفاع مقدس نقش بر آب شد و دشمنان این مرز و بوم ناکام ماندند.

علوی دیدگاه امام(ره) در عرصه اطلاعات را نیز تکیه بر مردم عنوان کرد و گفت: اطلاعات 36 میلیونی مورد تأکید ایشان بود و در اوایل انقلاب با این اطلاعات مردمی بود که خانه‌های تیمی گروهک‌های ضدانقلاب لو می‌رفت و مورد ضربه قرار می‌گرفتند.

وزیر اطلاعات با تأکید بر افزایش شاخص‌های امنیتی کشور به انفجارها و ناامنی در برخی کشورها، گفتند: با همدلی و هم‌افزایی همه نیروهای خدوم در نیروهای نظامی و انتظامی امنیت خوبی در کشور ایجاد شده و با هدایت‌های مقام معظم رهبری همه نیروهای نظام دست بدست هم داده و با پشتوانه اطلاعات 80 میلیونی این امنیت به ارمغان آمده است.

وزیر اطلاعات به حضور حد اکثری مردم در پای صندوق های رای اشاره و گفت: در 7 اسفند ماه شرکت مردم و صندوق‌های رای با جهان سخن خواهند گفت و همه وظیفه داریم که برای مصونیت کشور از نگاه‌های بد در این انتخابات شرکت نماییم.

وی گفت: کاندیداها و طرفداران آنان با رعایت اخلاق و شرع مقدس در چارچوب قانون جمهوری اسلامی تبلیغ نمایند و از تخریب دیگران و عوام فریبی و قول‌های ناممکن پرهیز کنند.