کد خبر: ۱۱۸۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۰۸

نیویورک تایمز: اوباما در سوریه شکست خورده است/ تقویت موضع بشار اسد

  روزنامه نیویورک تایمز در مقاله ای به شکست باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در سوریه و نبود راهبرد روشن وی در قبال وضعیت این کشور پرداخت.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛ روزنامه نیویورک تایمز در مقاله خود آورده است: سیاست ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در قسوریه به اندازه کافی واضح است و در تقویت موضع دولت بشار اسد رئیس جمهوری این کشور و تداوم بمباران مواضع معارضان مسلح تا تسلیم شدن آنها و قطع هرگونه تلاش غرب برای تغییر نظام سوریه با استفاده از گفتار دیپلماتیک در ژنو و جلوگیری از تغییر اوضاع در سوریه خلاصه می شود.

این روزنامه افزود: در سایه "ناتوانی و تشتت" دولت اوباما که سوریه را به "گورستان خونین عقاید آمریکا" تبدیل کرده است، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه توانسته است عملا در سوریه موفق عمل کند.

به نوشته نیویورک تایمز، اوباما سیاست روشنی درقبال سوریه ندارد و صرفا به سخن گفتن درباره این کشور اکتفا کرده است.

این روزنامه افزود: نیروهای دولتی سوریه شهر حلب را به طور کامل احاطه کرده اند و این شهر در انزوا قرار گرفته است که علت آن، تشتت دولت اوباما است.

نیویورک تایمز تصریح کرد: اظهارات مکرر دولت اوباما مبنی بر اینکه سوریه فاکتوری اساسی در منافع ملی آمریکا به شمار نمی رود و باید از هرگونه جنگ جدیدی در خاورمیانه پرهیز کرد، باعث شده است که سیاست آمریکا به سیاست دنباله روی پوتین و موافقت ضمنی با هدف مسکو تبدیل شود.

این روزنامه افزود: سوریه "ننگی" برای دولت اوباما شده است و شکستی که همه دستاوردهای او در سیاست داخلی را تحت الشعاع قرار می دهد.

نیویورک تایمز نوشت: اوباما باعث خشم مداوم کشورهای عرب هم پیمان آمریکا و تقویت موضع بشار اسد و گشودن راه به روی پویتن برای تعیین سرنوشت سوریه شده است.

این روزنامه افزود: زمان در انتظار هرگونه تغییری در سیاست اوباما در قبال سوریه از دست رفته است.

*تسنیم