کد خبر: ۱۱۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۹۱

اولین مرگ بر اثر برخورد شهاب‌سنگ؟

 مقام‌های دولتی هند اعلام کرده‌اند که یک نفر در این کشور به خاطر برخورد شهاب‌سنگ و انفجار ناشی از آن کشته شده است؛ مسئله‌ای که در صورت تایید نهایی اولین مورد تلفات روی زمین بر اثر برخورد یک شهاب‌سنگ در تاریخ به حساب می‌آید.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛ «خبرآنلاین» به نقل از وال‌استریت ژورنال نوشت: ساعت 12:30 ظهر روز شنبه 6 فوریه، یک شهاب سنگ در محوطه کالجی در هند سقوط کرده که بر اثر این اتفاق سوراخی یک متری در زمین ایجاد شده است.

انفجار حاصل از این برخورد باعث شکسته‌شدن شیشه‌های این کالج مهندسی شد و کشته‌شدن یک راننده اتوبوس کالج و زخمی‌شدن سه نفر دیگر را به دنبال داشت. مقام‌های هند در ابتدا تصور می‌کردند مسئله یک حمله تروریستی بوده است اما سروزیر ایالیت تامیل نادو هند پس از دو روز تحقیقات اعلام کرده که این مسئله به خاطر برخورد شهاب سنگ با زمین بوده است. یک هفته قبل در یک دهکدۀ نزدیک به این کالج هم اتفاق مشابهی رخ داده بود.

رئیس این کالج در گفت و گو با رسانه‌ها گفت: ما صدای مهیبی شبیه یک انفجار شنیدیم. این صدایی غیر عادی بود که تا فاصله سه کیلومتری شنیده شد. در صورت تائید نهایی مرگ این راننده اتوبوس بر اثر برخورد شهاب سنگ اولین مورد کشته شدن یک انسان روی زمین بر اثر برخورد شهاب سنگ در تاریخ خواهد بود. سی‌بی‌اس گزارش داده که یک مورد دیگر درباره مرگ یک انسان در حادثه مشابه در سال 1825 (191 سال قبل) شنیده شده اما قابل تائید نیست.

با وجود اعلام مقام‌های دولتی هند دانشمندان اعلام کرده‌اند که باید تحقیقات مفصل‌تری درباره صحت این مسئله صورت بگیرد. بر اساس یک تحقیق انجام شده توسط ستاره شناس الن هریس، احتمال چنین رویدادی یک در هفتصد هزار است. البته هر چه اندازۀ شهاب سنگ بزرگتر باشد، این احتمال بیشتر می شود.