کد خبر: ۱۱۸۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۶۸۰

حافظی: عوامل حادثه کارواش سعادت آباد باید معرفی شوند/ مسجد جامعی: ادبیات ماموران شهرداری تنش را شدید می کند

درگیری شبانه در کارواش سعادت آباد در منطقه 2 تهران که با جراحت برخی کارگران و تخریب اموال زیادی از آنها همراه شده بود، جلسه علنی دیروز شورای شهر تهران را هم تحت تأثیر قرار داد و موجب شد تا شورایی‌ها از شهردار تهران درخواست کنند تا هر چه سریعتر مسببان این حادثه معرفی شوند.
درگیری شبانه در کارواش سعادت آباد در منطقه 2 تهران که با جراحت برخی کارگران و تخریب اموال زیادی از آنها همراه شده بود، جلسه علنی دیروز شورای شهر تهران را هم تحت تأثیر قرار داد و موجب شد تا شورایی‌ها از شهردار تهران درخواست کنند تا هر چه سریعتر مسببان این حادثه معرفی شوند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر در جلسه دیروز با انتقاد از گلایه برخی از اعضای شورای شهر درباره بزرگ‌نمایی حادثه کارواش سعادت آباد از سوی برخی رسانه‌ها گفت: چرا اینقدر به رسانه‌ها بد می‌گوییم و چرا توقع داریم که رسانه‌ها همیشه از ما تعریف کنند.

وی با بیان اینکه چندی پیش یک وانت متعلق به شهرداری در پیاده رو بود و به راننده درباره سد معبر برای عموم مردم تذکر دادم،گفت: بعضاً شاهد ادبیاتی از سوی مأموران شهرداری هستیم که تنش را تشدید می‌کند و جای سؤال است که آیا مملکت، قانون و دادگاه ندارد که از طریق راه‌های تنش زا مسائل بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه نماینده شهرداری نیز بر رفتار غلط و تهاجمی مأموران شهرداری در حادثه کارواش صحه گذاشته است گفت:‌ چرا رسانه‌ها را مقصر می‌دانید.

وی با بیان اینکه نباید یک طرفه و تنها با شنیدن سخنان مسئولان شهرداری درباره این اتفاق تصمیم گیری کنیم گفت: اعضای هیأت امنای مسجد قدس انسان‌های محترمی هستند و همه آنها اساتیدی فهیم و دارای مدارک عالیه هستند و باید توضیحات آنها در این زمینه را بشنویم.

همچنین مهدی چمران با بیان اینکه گاهی شهرداری کارهایی را انجام می‌دهد که خود را به دردسر می‌اندازد، گفت: شهرداری ابتدا توافقی کرده و زمین را به مسجد می‌دهد و پس از آن اجازه 200 متر تجاری را به مسجد می‌دهد که این اضافه کردن مشکلی بر دیگر مشکلات است و امیدواریم سازمان‌ها تحت تأثیر تبلیغات رسانه‌ای قرار نگیرند و شفاف و دقیق عمل کنند.

رحمت الله حافظی هم با تذکر به شهردار تهران درباره این حادثه از وی خواست در اسرع وقت نسبت به برکناری مسببین حادثه و معرفی آنان به مراجع قانونی اقدام کند.

وی افزود: ضرب و جرح کارگران و غارت و تخریب اموال مردم، تداعی کننده رفتارهای دوران مشروطه است.

با این حال، رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با حضور در جلسه شورا با تشریح جزئیات این حادثه قصد قانع کردن اعضای شورا را داشت. او گفت: متولیان مسجد در اقدام غیرقانونی 50 درصد ملک را فروخته و 50 درصد دیگر را تبدیل به کارواش کرده‌اند: این در حالی است که حداکثر اجازه 200 متر تجاری را داشتند و از نظر قانونی و حقوقی این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

فیضی با بیان اینکه بارها از سوی شهرداری اخطار به صاحب ملک داده شده است تصریح کرد: چهارشنبه قبل از حادثه مأموران برای اجرای حکم به کارواش می‌روند،اما عوامل کارواش نسبت به تخریب خودرو و تعرض به مأموران اقدام می‌کنند تا اینکه شنبه شب این حادثه رخ می‌دهد و به طور حتم نحوه وارد شدن عوامل ناحیه تهاجمی بوده و آن‌را قبول نداریم، اما جمعی از افراد داخل کارواش آماده درگیری بودند.

وی افزود: گزارش نهایی به زودی اعلام می‌شود.

اسماعیل دوستی، اما با بیان اینکه اعضا از توضیحات شهرداری تهران درباره حادثه کارواش سعادت آباد قانع نشده‌اند، گفت:‌ گزارش شهرداری چندپهلو بود چرا که از سویی نیروهای شهرداری را مهاجم قلمداد کرده و از سوی دیگر عنوان می‌کند که شهرداری 3000 متر زمین به مسجد قدس داده است. وی با طرح این سؤال که چرا شهرداری شفاف صحبت نمی‌کند؟ ادامه داد: چرا شهرداری احتیاط کرده و این در حالیست که این وقف شرعی نیست و پیشنهاد می‌شود کمیسیون نظارت شورا این موضوع را بررسی کند.

در جلسه دیروز همچنین، لایحه منشور حقوق و تکالیف شهروندی به تصویب رسید.
رحمت الله حافظی، با بیان اینکه مردم در بحث حقوق شهروندی، حقوقی دارند که باید آنها مدنظر قرار گیرد گفت: یکی از حقوق اصلی مردم در مدیریت شهری حق دسترسی به حمل و نقل سریع، ایمن و ارزان است که پیشنهاد می‌شود این حق به لایحه حقوق شهروندی اضافه شود که مورد موافقت چمران قرار گرفت.

مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهردار تهران هم با اشاره به انتقاد اعضای شورای شهر نسبت به توزیع سیب آمریکایی در میادین میوه و تره بار گفت: هر میوه‌ای که مجوز رسمی داشته باشد، توزیع می‌شود.