کد خبر: ۱۱۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۶۷

کره شمالی، بار دیگر آمریکا را غافلگیر کرد

 مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد، کره شمالی یک راکتور پلوتونیومی خود را که احتمالا برای ساخت بمب اتمی به کار گرفته می‌شود، بار دیگر به راه انداخته است و به دنبال تکنولوژی موشکی است که می‌تواند آمریکا را تهدید کند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir) به نقل از خبرگزاری فرانسه، در ارزیابی تهدیدات سالانه علیه آمریکا جیمز کلاپر، مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا به همراه مقام‌های ارشد اطلاعاتی و امنیتی این کشور به مساله اقدامات موشکی و اتمی کره شمالی پرداخته و وینسنت استوارت، مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا به همراه کلاپر به کمیته سرویس‌های مسلح سنای آمریکا تهدیدهایی را که آمریکا با آن مواجه است، ارائه کردند.

کلاپر گفت:‌ برنامه تسلیحات اتمی کره شمالی و موشکی این کشور تهدیدی مداوم علیه آمریکا هستند. دولت پیونگ یانگ به توسعه و گسترش ظرفیت‌های خود در زمینه جاسوسی سایبری ادامه می‌دهد و تکنولوژی تسلیحات غیرقانونی را از سایر کشورها می‌خرد. ماه گذشته میلادی، این کشور یک بمب اتمی (هیدروژنی) آزمایش کرد.

مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا به اعضای سنای این کشور گفت:‌ دولت پیونگ یانگ به برنامه خود در تولید موشک و ساخت زیردریایی با قابلیت پرتاب موشک بالستیک ادامه می‌دهد. این کشور در حال توسعه و ساخت موشک‌های دور برد با قابلیت حمل کلاهک اتمی است که تهدیدی مستقیم علیه آمریکا محسوب می‌شود. از همه مهمتر این است که این کشور راکتور تولید پلوتونیوم خود را بار دیگر راه اندازی کرده است که نشانه‌ای از تلاش برای تولید بمب قدرتمند اتمی با وجود تحریم‌های اقتصادی از سوی جامعه بین‌الملل است.

*ایسنا