کد خبر: ۱۱۸۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۳۴

صادرات کالاهای ایرانی به سرزمین «برف‌های کلیمانجارو»

 جمهوری متحده تانزانیا سومین مقصد صادرات کالاهای ایرانی در آخرین کارنامه روزانه تجارت ایران است.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛ کشورهای امارات متحده عربی، عراق، جمهوری متحده تانزانیا، افغانستان، هند، ترکیه، پاکستان، چین، ترکمنستان و عمان به ترتیب مقصدهای عمده صادرات ایران در روز 19 بهمن‌ماه سال 94 هستند. شاید نام کشور تانزانیا که در این روز در فهرست مقصدهای عمده صادرات ایران جای گرفته، برای برخی ایرانیان چندان آشنا نباشد، اما تانزانیا همان کشوری است که قله آتشفشانی معروف کلیمانجارو در آن قرار دارد. این کشور از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های طلا در آفریقا محسوب می‌شود.

بر اساس جزئیات تجارت روزانه ایران که در سامانه اطلاعاتی گمرک منتشر شده، کشورهای چین، کره، هند، امارات متحده عربی، برزیل، آلمان، هلند، کانادا، ترکیه و ایتالیا نیز به ترتیب مبدأهای عمده واردات ایران در روز نوزدهم بهمن سال 94 هستند.

بررسی این جزئیات همچنین نشان می‌دهد اقلام عمده صادراتی ایران در روز 19 بهمن 94 عبارتند از: «قیر نفت»، «متانول»، «فرآورده‌های نفتی»، «پسته» و «سیب تازه». اقلام عمده وارداتی ایران در این روز نیز «ذرت دامی»، «لوبیای سویا»، «آهن یا فولاد به شکل طومار»، «موتور و ژنراتور» و «دستگاه‌های برقی برای تشخیص بیماری» هستند.

نمودارهای زیر بر اساس جزئیات تجارت روزانه ایران آمده است.

اقتصادنیوز