کد خبر: ۱۱۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۷۲

نگاهی متفاوت به یک بوسه + عکس

 معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور در صفحه تلگرامش از بوسه‌ای یاد کرده که عنوان رسم اخوت و نشان مهربانی را به آن داده است و خواسته رسانه‌ها به مسئولیت اجتماعی خود به عنوان یک رسالت مهجور توجه کنند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛ پرویز اسماعیلی نوشت: «مدت‌هاست که پوشش و بلکه بزرگنمایی پرخاش‌ها و رویارویی مسوولان، برای رسانه‌ها جذاب‌تر از مهربانی‌ها و همدلی‌هاست. اتفاقا گویا هرچه رسانه بزرگتر و عمومی‌تر، این جذابیت هم بیشتر است!

تعبیر غلطی از "ارزش برخورد" که یا حاصل تلاش مدیران کم تجربه برخی رسانه‌ها برای جلب مخاطب است یا بدتر، نتیجه تعهدی است که برخی مدیران رسانه‌ها برای بقا به سرمایه گذاران رسانه سپرده‌اند.

وقتی تصویر را دیدم، به این فکر کردم که اگر مسوولان چنین نگاهی به هم داشته باشند و مردم هم از طریق رسانه‌ها این محبت و همبستگی را مشاهده کنند؛ چقدر در انسجام اجتماعی، توسعه اعتماد عمومی و امیدآفرینی موثر است و طبعا این روحیه وقتی به فرهنگ عمومی تبدیل شود منازعات کاهش می‌یابد و فهرست سنگین آسیب‌های اجتماعی سبک‌تر می‌شود.

در مراسم تجلیل از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشورمان در روز دوشنبه 19 بهمن ماه، آقای اکبر توکلی عکاس خوب خبرگزاری ایرنا لحظه زیبایی را شکار کرده است.

سردار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع که لحظه‌ای پیش نشان درجه یک شجاعت بر سینه‌اش نشست، بر پیشانی همکار خود در کابینه، دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشت (که برای تبریک او را در آغوش کشیده بود)، بوسه زد؛ به رسم اخوت، به نشان مهربانی.

حقیقتش، یاد دوران دفاع مقدس افتادم. چه، هر دوی این عزیزان از دلاوران نام‌آور دوران ایثار و شهادت بوده‌اند. کاش در موقعیتی که جامعه ما از نزاع ها و کشاکش های بی نتیجه و مضر آزرده است، رسانه های ما به چنین صحنه هایی بیشتر توجه کنند. این، یادآور مسولیت اجتماعی است، رسالت مهجور رسانه‌ها.»

*ایسنا