کد خبر: ۱۱۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۹۸
لاوروف:

رهبران داعش با آنکارا در ارتباط هستند

 وزیر امور خارجه روسیه از ارتباط مخفیانه رهبران داعش با مقام‌های ترکیه خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir) به نقل از راشا تودی، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت که رهبران داعش ارتباط نزدیکی با آنکارا دارند.

لاوروف در مصاحبه با روزنامه «ام‌کی» روسیه اعلام کرد مسکو اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد فرماندهی داعش به صورت مخفیانه با رهبران ترکیه رایزنی می‌کند.

وی اضافه کرد که حمله‌های هوایی روسیه در سوریه، راه‌های قاچاق کالا از ترکیه به این کشور را مسدود کرده است و لذا ترکیه به دنبال تاسیس پایگاه هایی در سوریه است تا راه‌های جدیدی برای ارتباط با داعش ایجاد شود.

وزیر امور خارجه روسیه احتمال حمله نظامی ترکیه به سوریه را رد کرده و گفت: «فکر نمی‌کنم ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا که ترکیه نیز در آن حضور دارد، به آنکارا اجازه انجام چنین کاری را بدهد.»

لاوروف همچنین از سخنان «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان مبنی بر اینکه حمله‌های هوایی روسیه در سوریه عامل اصلی افزایش تعداد مهاجران سوری به اروپا بوده است، انتقاد کرد.

وی تاکید کرد که مرکل در رابطه با اینکه نیاز‌های تروریست‌های حاضر در سوریه از طریق قاچاق سلاح، مهمات و دیگر کالاها از مرز ترکیه تامین می‌شوند، چیزی نگفت.

*ایلنا