کد خبر: ۱۱۸۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۲۲

آغاز پروازهای ایرفرانس، بریتیش‌ایرویز و هلند از فروردین ۹۵/ درخواست لوفتهانزا برای افزایش ۷ پرواز هفتگی به تهران


 حمیدرضا سیدی سرپرست و عضو هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی از ارائه برنامه پروازی شرکت‌های اصلی هواپیمایی اروپایی ایرفرانس، بریتیش ایرویز و کی.ال.ام برای آغاز فعالیت مجدد خود از فروردین ۹۵ در ایران خبر داد و گفت: ایرلاین‌های خارجی و داخلی درخواست پروازهای فوق‌العاده خود را برای نوروز ارائه دادند.

حمیدرضا سیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از راه‌اندازی پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایرفرانس، کی.ال.ام. و بریتیش ایرویز از اوایل فروردین ۹۵ خبرداد گفت: این شرکت‌های اروپایی در دوران تحریم پروازهای خود را متوقف کرده بودند اما با اجرای برجام مجدد در خواست فعالیت خود در ایران را ارائه دادند که از فروردین این پروازها به مقصد تهران راه‌اندازی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ایرفرانس، بریتیش ایرویز و کی.ال.ام برنامه‌های پروازی خود را به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی ارائه دادند و برنامه پروازی آنها نیز نهایی شده است گفت: شرکت هواپیمایی ایرفرانس در مسیر پاریس - تهران، شرکت بریتیش ایرویز در مسیر لندن-تهران و شرکت هواپیمایی کی.ال.ام نیز در مسیر آمستردام - تهران برنامه‌های خود را برای آغاز پروازهای خود از فروردین ۹۵ اعلام کردند. علاوه بر این شرکت هواپیمایی لوفتهانزای آلمان که فعالیت خود را از فرودگاه بین‌المللی امام (ره) در مسیر فرانکفورت - تهران راه‌اندازی کرده است درخواست افزایش پروازهای خود به ۷ سورتی پرواز در هفته را برای ایام فروردین ارائه داده است.

فعالیت ۳۰ ایرلاین خارجی و ۱۰ ایرلاین داخلی در فرودگاه بین‌المللی امام (ره)

سرپرست و عضو هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ ایرلاین خارجی و ۱۰ ایرلاین داخلی در فرودگاه امام فعالیت دارند، افزود: توسط ۴۰ شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی به ۷۵ مقصد خارجی از فرودگاه بین‌المللی امام پرواز انجام می‌شود.

سیدی از افزایش ۳۰ درصدی پروازهای نوروزی نسبت به وضعیت موجود پروازها خبر داد و گفت: بر اساس تقاضاهایی که تاکنون از سوی ایرلاین‌های داخلی و خارجی برای انجام پروازهای فوق‌العاده نورزی از ۲۷ اسفند به بعد دریافت شده تقریبا روزانه ۲۳۰ پرواز فو‌ق‌العاده و برنامه‌ای برای نوروز روز در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی ثبت شده است. هم اکنون در حال هماهنگی ساعات پروازهای نوروزی بر اساس منابع موجود فرودگاه از قبیل محل پارک هواپیما، تعداد کانترهای پذیرش مسافر و ظرفیت مسافران هستیم.

بهره‌برداری از باند اضطراری فرودگاه امام

وی به انجام اقدامات لازم برای آماده‌سازی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش پروازها در ایام نوروز در همین راستا چک و به‌روز رسانی دستگاه‌های ناوبری فرودگاه آغاز شده، عوامل پروازی فرودگاه نیز بهسازی شده و در این زمینه یک باند اضطراری که در کنار باند اصلی وجود داشت اما غیرعملیاتی بود با تعمیرات و بهسازی بهره‌برداری و آماده نشست و برخاست هواپیماها در زمان پیک پروازی است.

افزایش فضای پارک هواپیما به ۵۴ فروند با توجه به افزایش پروازها در نوروز

سرپرست و عضو هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره توسعه فضای اپرون (محل توقف و پارک هواپیما) این فرودگاه نیز گفت: با انجام برخی جابجایی‌ها در سطوح پروازی، فضای پارک هواپیما از حدود ۴۳ استند برای پارک به حدود ۵۴ فروند هواپیما افزایش یافت چراکه با افزایش ۳۰ درصدی پروازهای نوروزی نسبت به روزهای معمولی سال سطوح پروازی نیازمند توسعه بود.

افزایش ۲۰ درصدی پروازها در نوروز ۹۵ نسبت به نوروز ۹۴

سیدی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تعداد پروازهای نوروزی از فرودگاه بین المللی امام نسبت به نوروز گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش یابد، در پاسخ به این سوال که با توجه به ظرفیت مسافری ترمینال موجود فرودگاه چه برنامه‌ای برای ساماندهی مسافران با وجود افزایش ۲۰ درصدی پروازها وجود دارد؟ افزود: در این زمینه و برای کاهش ترافیک مسافری ساعات پروازی در طول شبانه‌روز تقسیم شده است به طوریکه تقاضاهای جدید بیشتر در طول روز تقسیم شده‌اند که سعی می کنیم با توزیع پروازهای در ۲۴ ساعت شبانه‌روز مشکل ازدحام و ترافیک پروازی را مدیریت کنیم در حالی که در نوروز سال گذشته پروازها اغلب در ساعات شب انجام می‌شد و در ساعات ظهر تعداد پروازها بسیار کم بود اما در نوروز امسال پروازها به طور متوازن در طول روز توزیع خواهد شد.
اشباع ظرفیت مسافری فرودگاه امام تا شهریور ۹۵

وی با بیان اینکه بر اساس افزایش درخواست‌ ایرلاین‌ها و تعداد پروازها در شهریور سال آینده تقریبا ظرفیت مسافری فرودگاه بین‌المللی امام اشباع می‌شود.سیدی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تعداد پروازهای نوروزی از فرودگاه بین المللی امام نسبت به نوروز گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش یابد، در پاسخ به این سوال که با توجه به ظرفیت مسافری ترمینال موجود فرودگاه چه برنامه‌ای برای ساماندهی مسافران با وجود افزایش ۲۰ درصدی پروازها وجود دارد؟ افزود: در این زمینه و برای کاهش ترافیک مسافری ساعات پروازی در طول شبانه‌روز تقسیم شده است به طوریکه تقاضاهای جدید بیشتر در طول روز تقسیم شده‌اند که سعی می کنیم با توزیع پروازهای در ۲۴ ساعت شبانه‌روز مشکل ازدحام و ترافیک پروازی را مدیریت کنیم در حالی که در نوروز سال گذشته پروازها اغلب در ساعات شب انجام می‌شد و در ساعات ظهر تعداد پروازها بسیار کم بود اما در نوروز امسال پروازها به طور متوازن در طول روز توزیع خواهد شد.

اشباع ظرفیت مسافری فرودگاه امام تا شهریور ۹۵
وی ادامه داد: بر اساس افزایش درخواست‌ ایرلاین‌ها و تعداد پروازها در شهریور سال آینده تقریبا ظرفیت مسافری فرودگاه بین‌المللی امام اشباع می‌شود.